XM

05 Julai 2012

Bagus ke tak Smart Soleh

hello blog,
lama tak update,bz asgnment.adoi
pas ni bz exam
tapi rehatkan pale hotak jap,buat entry blog.huhu
owh ada sesetengah parents sudah survey2 tadika untuk anak2 nak masuk tahun dpn
ye anak nak masuk tahun depan skrg dah boleh start survey
sebab by ogos diorang dah bukak registration
kalau lambat,tadika pilihan itu akan penuh kan.
owh sebab saya hantar haziq dan hazeera ke smart soleh puchong
maka ada beberapa pembaca blog ni bertanya
ye hazeera dah daftar smart soleh bulan jun hari tu
so haziq masuk jun 2011,hazeera masuk jun 2012
owh ini sekadar pendapat saya mengenai smart soleh
saya tidak menyesal hantar haziq dan hazeera ke smart soleh
kalau haziq tu,4 years ada kelebihan,iaitu ada sesi membaca 1 to 1 dengan teacher2 smart soleh setiap pagi
masa 3 years tak de,sbb 3 years playschool
owh sesi membaca 1 to 1 ni saya SANGAT SUKA
tapi anak2 kena pergi skola pukul 7pagi la,sebenarnya pihak skola kate boleh pergi antara 7-8pagi
sape dtg dulu,dia baca dengan teacher dulu,tapi kalau dtg 8 lebih sesi 1 to 1 dah abis
nak sesi praktikal solat lak,so rugi la kalau dtg lambat kan
so haziq mmg g skola 7pagi sbb saya nak dia baca hari2,saya nak dia dpt turn cepat so better pergi awal
daku n encik suami sama pendapat,biar anak g skola cepat
**eh tapi kan ada je jiran2 tegur2 'cepatnya g skola',adoi,susah tul,anak aku suka hati aku la kan,bukan aku kejut diorang(jiran2) tu masa anak aku g skola,emm biasa la tu,susah kalau dgr ckp org,better yakin ngan diri sendiri.sudah**
mana nak dpt cikgi ajar 1 to 1 setiap hari ,3 buku tu iaitu buku marilah baca(BM),peter&jane(BI) dan iqra'
saya tak tahu la hal tadika lain,tapi yang saya tahu tadika lain start kul 8 or 8.30pg
hohoi mcm dah berjela je tulis,meh kita tulis in point form plak

antara yang saya suka smart soleh ni:
*ada sesi membaca 1 to 1
*yuran yang berpatutan,kalau area puchong ni,smart soleh antara yang murah,tapi ni murah berkualiti tau
*kalau ada problem trus contact the owner of smart soleh,bukan contact staff,ni laki ku la suka,sbb bincang ngan owner terus lagi senang
*kalau byr yuran lambat pun diorang flexibel,tak de bg notis ke hape.huhu.eh tapi jgn la pulak byr yuran jun pada bulan julai kan,itu tak patut.huhu
*majlis konvo yang islamik,tak de la joget2 bagai

antara yang saya kurang suka:
**cikgu silih berganti(tapi ni masa awal tahun la,mulai mei 2012 hari tu dah ok plak)
**mmg la boleh bincang trus ngan ownernya tapi ownernya slalu bz,slalu bncg pun via phone.huhu.nak jumpa face to face kena wat appointment dulu(yela owner pun byk hal,bukan nak entertain daku je kan.huhu)
**kadang2 ternmpk skola tu sedikit bersepah,yela budak2 buat mcm rumah sendiri sepahkan skola kan
**playground la luar tu macam tak well maintain,tapi budak2 hepi je main kat situ,cuma kalau direnovate lagi best kot.huhu

owh ini hanya pendapat saya ,pendapat org biasa..
ada jugak parents yang tak puas hati,contoh kwn laki aku hntr anak kat smart soleh ni jugak start jan 2012,anak dia 5 tahun,dia kate anak dia tak de good progression
tapi tak tahu la,haziq progression dia ok je,dah boleh baca suku kate BM by febuari,padahal masa awal januari tu zero ye,
tapi setahu la kan,kalau hntr anak ke skola,parents pun kena bantu skit2 kalau anak kat rumah,bukan harap cikgu 100%..
aku tak tahu la pasal anak kwn laki aku tu dia ajar anak kat umah ke tak,ke dia harap cikgu 100%,wallahualam..
tapi kan,pasal iqra' haziq tu,dia mmg pandai baca sbb cikgu dia ajar tau.kat umah aku ajar ngaji alif,ba ,ta pakai muqaddam biasa je
bila dia bw balik buku iqra',aku check dia dah pndai baca sendiri*ni mmg aku salute cikgi smart soleh yg ajar*

emm..rasanya dah panjang bebelan aku kali ni,kalau ada ape2 nak tanya,silakan,daku jawab ape yang tahu/mampu
owh kita akhiri entry ngan letak gambar lukisan haziq yang di scan.huhu





lukisan haziq,dia kate superman.apa daa.aku kate ni lukisan abstract
*ni dia buat sendiri,SENDIRI.owh saya sebagai ibu suka!tu la siap scan tu.huhu

ni lukisan hazeera,ni dai nak tiru abgnya.haha


owh kalau pasal yuran kat entry ni http://fieda0102.blogspot.com/2011/12/yuran-smart-soleh.html
kalau pasal lain2 cerita smart soleh ada kat sini
http://fieda0102.blogspot.com/2011/12/smart-soleh-ihtifal-convocation-day.html
http://fieda0102.blogspot.com/2011/12/jamuan-perpisahan-smart-soleh-puchong.html

owh ada aktiviti di smart soleh,mcm colouring contest,lawatan ke wetland,hari guru,maulidurrasul,tapi semua2 tu daku tak dpt nak amik gambar.sebab tu semua aktiviti pelajar,mana ada parents dtg,tak kan tetibe daku nk dtg amik gambar kan.huhu
tapi sebenarnya sedey gak tak dpt amik gambar aktiviti2 anak2 di skola.huhu
sekian,

 

http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite 
KF

4 ulasan:

AnneRaini berkata...

lagi dua thn sy pulak nak hntar anak ke sekolah...mhl ye sekolah skrg..harus menabung dr skrg..

mrs adam berkata...

tahu xpe,mmg mahal.kalau kemas murah la tapi kemas kat bandar selalu penuh.yuran tadika 2 anak+transport=bole bayar viva bulan2.huhu

Riny Jaafar berkata...

Assalamualikum..

Saya ibu amal n aimy kat smart soleh juga.. Salam perkenalan.
Anak kita satu class juga ke? Amal 6 thn, aimy 4 thn..

Nak tanya anak u dah baca peter n jane berapa?
I tgk progress anak2 I a bit slow lah. Anak2 u mcm ne?
Ada rasa nk tukar tadika juga next yea, sebab the same issue mcm u.
Teacher selalu tukar, principal susah nk dapat.. Compare to last year selalu jga nampak principal kat sekolah...
I assign transport juga. Last time principal hantar, now teacher yg hantar. Asyik lambat je. Kadang tu terpaksa balik petang...

mrs adam berkata...

Waalaikumussalam Riny Jaafar,salam kenal.Entah2 awak ni yg pakai nissan sentra hitam ke?mcm pernah terserempak dan masa tu saya tanya awak anak umur brape(maaf kalau saya org)
Aimy mungkin satu kelas dengan haziq kot.
Haziq dah baca buku peter n jane 2a(We have fun)
Kadang2 tengok mcm lambat jugak progressionnya,sebab saya check tarikh,kadang2 ada yg tak de tarikh tu yg wonder ape anak kita buat masa tak de tarikh tertulis dalam buku tu.Tapi haziq ni mmg malas skit nak membaca kat rumah,dia suka mewarna je.awal2 tahun cepat progression,dah bulan 8 ni berkurang skit progressionnya.Anak2 saya naik transport luar bukan transport smart soleh.Saya pun belum decide nak sekolah anak kat mana tahun depan..masih memikir..hehe

Related Posts with Thumbnails

Photobook