31 July 2012

Buffet Sarapan yang sedap

hello blog,
aceceh beria ni nak abiskan cite melaka
pagi2 sarapan di hotel prima itu
sebab dah masuk dalam pakej bilik kan
makn je la ape yang ada
memang dah tahu dari review agoda dorang kate buffet sarapan tak byk choice
tapi kitorang tak kisah pun
redha je la
tapi kan walaupun tak byk choice tapi SEDAP!
ia sangat sedap sebab rasa macam makan homemade food
rasa bihun goreng dan nasi lemak dan rendang tu ka rasa macam makan kat umah tau
rasa macam kita datang umah sedara,sedara masakkna sedap2 utk kita
kalau makanan kedai kan rasa kedai
tapi ni rasa homemade tau
peh terasa2 nak makan kat sini pulak masa tulis entry ni.huhu


haziq n hazeera mkn bihun goreng + telur rebus

tengok tu encik adam buat macam hotel sendiri,turun cafe pakai kain pelikat.sabo je la kan

cafe yang kecik je,api selesa je

encik adam makan nasi lemak dan rendang
aku amik kuih dulu,lps tu amik nasi lemak gak,manatak gemok.adoi

makan sendiri ye anak2

ni la rendang ayam yang sedap!

ha ni la tukang masak a.k.a pemilik cafe ni

*pekerja cafe ni ada sorang tu perempuan cina peramah siap datang kat meja kitorang borak2
dia la bgtau pasal jonker street tu jumaat,sabtu dan ahad je
lama gak dia kat meja kitorang
tapi dia tak nak amik gambar la pulak
dia suruh bos dia amik gambar
tu la gambar atas tu,akak tu bos dia la
tak abis2 puji si hazeera cute

nak naik bilik

lobi hotel,nmpk tak hazeera nak naik tangga tu

pak najib penah dtg sini la

hazeera tgh naik tangga

sekian cerita makanan
di malam hari tak pe kan.huhu
 
 http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invitehttp://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

Berdating Berdua Di Malam Anniversary

hello blog,
alkisah anak2 tdo dari dalam cruise
sampaila turun,tak bangun2 lagi
masuk kete terus nyenyak dorang tu
daku dan encik adam meneruskan misi
konon2 nak g Jonker Street
emm..tapi jumpe tempat je
tapi mana ada pasar malamnya
rupa2nya Jonker Streer tu ada jumaat,sabtu dan ahad je ye
alkisah kitorang kan kat situ hari khamis.hakhak
so kitorang pun round2 melaka naik kete lak
tadi dah naik cruise,skrg naik kete lak
alkisah encik adam lalu skola lama dia la,masjid yg slalu dia solat jumaat zaman skola la
ntah mana2 la dia bawa kete tu
eh siap lalu satu kedai makan ni,malas aku nk tulis nama kedainya
cuma dia cite anak tokeh kedai tu penah minat dia
ceh.hampeh cite kat aku di malam anniversarry
dia saje cite,padahal dia tak layan pon budak tu
dan budak tu(akak opkos lebih tua dari aku) dan kawen dan dah cerai pon.huhu
eh daku pon slalu je cite pasal scandal dolu2 kat encik adam tapi dia tak jeles pun
tapi aku je jeles terlebey,padahal cite biasa2 je.haha
naseb dia tak ajak supper di kedai makan ittew.kalau encik adam ajak ke situ,haruslah aku tak nak kan.haha

sempat snap skit JonkerStreet

serius dah lupa apa ni

round dan round sambil berdating berdua
mana taknya anak2 dah tdo masa ni
lepas tu berenti di satu kedai mahu supper
eh dating berdua jugak,sebab anak2 tdo dalam kete.harhar

ni la kedainya

ada satay,mee bandung,nasi ayam dll
nama kedainya Satay Pak Malau,Mee bandung power
jalan tamingsari

nasi ayam yang biasa2 je

mee bandung yang sedap!

eh berdating di kedai biasa2 je
bukanla di hotel macam tahun lepas.huhu
emm tapi tak pe la,yang penting berdua sebab anak2 tdo dalam kete
serius rasa macam baru kawen.hahahaha

 
 http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite

http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

Pemandangan malam Melaka

hello blog,
ni plak gambar2 masa dalam cruise
aceceh nak jugak letak gambar walaupun gambar biasa2 je


haziq n hazeera masa baru masuk cruise

ha pemandunya perempuan tau

hotel rasanya

no caption

casa de rio

pakai snap je

penuh gak orang

eye on malaysia melaka

la dah tertido plak

dua-dua pun tdo daa

kampung Morten

kampung Morten lagi.cantik

penumpang2 lain

snap lagi 

gambar last.haha


boleh la naik cruise ni
tapi tak la excited mana sbb malam2 tak nmpk sgt dan anak2 plak tdo
bosan je kan anak2 tdo
kalau siang2 maybe si haziq n hazeera tu byk tanya skit,
 
http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite
http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

30 July 2012

Melaka Cruise @Dataran Sungai Melaka

hello blog,
melaka cruise ni agak baru kan
zaman dolu2 masa slalu g melaka sebab rombongan skola tak de lagi
zaman matriks pun lum ada lagi
so harus la nak pergi naik



pemandangan sungai di siang hari

kaunter tiket

penerima Anugerah Excellent Innovation Tourist Attraction

Dataran Sungai Melaka

*gambar2 di atas amik masa g jeti melaka cruise tu di waktu ptg naik beca.
pas tu balik hotel
makan,mandi dan solat
malam baru naik cruise tu
malam aku ajak naik kete la ke jeti tu
tak kan nak jalan kaki atau naik beca lak kan.haha

makan kat depan hotel je.

banner pesta sungai melaka

nak beli tiket
masa ni dorang tak mintak mykad

kaunter amik gambar
semua orang pun dia suruh amik gambar,nak beli beli,tak nak beli pun bole

sempat aku snap jap b4 naik cruise

siang amik,malam pun nak amik gambar ni

mcm ngantuk je haziq tu

eh ada orang nak tolong snap kan gambar

ni la omputih yg tolong snap kan gambar kitorang

eh omputih peramah ,siap nak tolong snap kan gambar
orang melayu tak de nya nak offer2 ni
kau kau aku aku,melayu ngan melayu*emm..

 
http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite
http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

29 July 2012

A Famosa Melaka

hello blog,
aceceh masih cite melaka lagi.huhu
naik beca ke A famosa
berenti amik gambar kat bawah je
mcm penat je nak panjat atas tu
nanti bile haziq n hazeera dah besar,dah tahu ape tu A Famosa baru dtg sini dan panjat la
skrg dorang bukan tahu ape.huhu

salah satu muzium yg dilalui
*laluan beca ni baca lalu muzium daa

ha tu dia A Famosa

biasa la ada rombongan skola ke A Famosa

tak tahu nak tulis caption ape
*tak terrer sejarah.hakhak

haziq malas nak bergambar

benci diriku gemuks.adoi!

ape ek nama tempat tu.aku lupe la
*nmpk tulis 'Pahlawan' je

alamak gambar kat mana lak ni
*lupe lagi

ni ingat Muzium Samudera atau muzium kapal
penah masuk masa skola rendah

gambar pakai snap je.huhu

ha melawat jeti tmpt nak naik cruise malamnya


owh last g A Famosa sebelum yang ini ialah masa 2007 ke 2008
macam tu la
masa tu aku sakit,mana ada perasaan,encik adam siap ajak panjat A Famosa tu,
owh dulu pergi berdua,skrg berempat
sekian bebelan,

 
 http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite
http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida
Related Posts with Thumbnails

Photobook