30 May 2010

Sarawak:kek lapis sarawak,terubuk masin dan gambir sarawak

hello diary,
hari ini penulis mahu menulis tentang souvenir2 yang glamer dari negeri sarawak
al-maklumlah mak ngah haziq dan hazeera posting di sarawak..
emm baru 3 minggu duk sana dah balik bercuti
cuti sekolah katekan
emm...layan gambar2 on the way ke lcct


~lcct macam pudu!haha~

emm..apa yang ada di sarawak?emm..kek lapis sarawak glamer kan..dan oleh kerana adik posting di sarawak maka barulah saya ambil tahu pasal souvenir2 yang boleh diminta dari sarawak
barang2 yang selalu di bawa balik oleh pelancong dari sarawak ialah :
*kek lapis sarawak--->harga di sarawak rm10 je,kat semenanjung dah jadi rm25
*terubuk masin--->kalo nak beli kena call tempah,nanti penjual akan hantar.ikan ni akan dibungkus cantik/kuat supaya tidak mengeluarkan bau.yela nak bawa naik flight kan
*gambir sarawak--->kegunaan lelaki yang sudah berumahtangga sahaja
*laksa sarawak--->rasa herba2

dari lcct ingat nak makan sate kajang hj samuri di kajang,tapi mr adam bawa ke alam warisan putrajaya,makan sate kajang hj samuri cawangan je.mungkin dia malas drive ke kajang.tak pe lain kali ajak je dia lagi.huhu
lihatla aksi haziq minum lai ci kang.ewah2 comelnya die!


~hazeera tak makan,tengok je~

al-kisahnya ikan terubuk masin dibungkus lawa macam mini briefcase ok!jadi haziq beria nak angkatkan..siap tak sabar nak tunggu mak ngahnya bukak..tunggu ikan masin di buka tapi makan kek lapis sarawak.
tengoklah aksi budak kecik ni


~dapat terubuk masin dan kek lapis sarawak!tq mak ngah!~

sekian sahaja laporan saya untuk hari ni,






nota kaki:terubuk masin sedap digoreng dan dimakan dengan air asam+cili dipotong2.nyum2..

2 comments:

zahira said...

salam kenal mrs adam...
saya belom penah lg ke sarawak. teringin jugak nak ke sana...tunggu AA ada promo la. if not tiket mahal sgt...dgr cite sarawak ni best jugak ;-)

mrs adam said...

hai zahira,
emm saya pun lum penah lagi ke sarawak..nanti ada rezeki pun nak ke sana jugak.hehe

Related Posts with Thumbnails

Photobook