XM

26 Mei 2010

bolehkah memukul anak?

hello dairy a.k.a blog aku
hari ini mama kepada haziq dan hazeera ingin mencatat mengenai parenting iaitu memukul anak
emm..sebagai ibu bapa bolehkah kita memukul anak?maksudku di sini ialah bukan pukul yang dera tu,tapi pukul sebab anak nakal.contohnya anak bising semasa adiknya tidur,suruh diam die buat dek tetap bising,so boleh ke kalau nak pukul?
di sini saya senaraikan perangai2 haziq yg memyebabkan saya kadang2 nak 'puk' je..
*sengaja buat bising masa adiknya tidur,bapak dia nak tengok berita pulak tu
*merengek2 tanpa sebab,gedik nak berdukung
*panjat2 almari dan meja makan
*kacau mama dengan laptop
*nak main hp baru mama
*salah bergurau dengan adik iaitu dia bergurau cara kasar
**owh sebenarnya banyak tapi masa nak tulis ni tak terkeluar idea pulak!**

kalau hazeera pulak:
*rasa macam nak 'puk' je kalo dia nangis nangis dan nangis dan tak nak susu pon!abis apa yang boleh kubuat selain rasa macam nak 'puk'

oh..bolehkah pukul anak adalah persoalan di fikiranku..emm..kadang2 kalo geram terlepas jugak kat haziq tu.huhu..huh tapi kalo nendanya nampak abis aku yang kena marah!
kadang2 kalau dah geram sangat dengan kenakalan keaktifan anak teruna aku tu,aku nangis!haha pas tengok aku nangis dia jadi baik!eh ok juga cara aku tu!haha.emm..tapi kalo nangis tu leh lepaskan beban so why not kan..hehhe..gedik

apa2 pun sayangi anak anda...jangan dera mental dan fizikalnya..
ini adalah gambar haziq dan hazeera..macam biasa la..aku tak suka buat entry tanpa gambar..eheh..


~haziq makan sendiri~

~hazeera tak makan,gigit jari je~

Yang Benar,(ceh skema abis!)




 
 
nota kaki:saya mahu jadi ibu terbaik!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook