21 May 2010

cuaca petang yang tidak mengizinkan


hallu..
salam tengahari jumaat..
tajuk entry ialah cuaca petang..
di tempat saya iaitu suatu daerah di negeri selangor bukan negeri kelahiran saya bernama puchong
dah tiga hari rasanya hujan lebat ,geruh dan kilat sambung menyambung pada setiap petang..
nak bawa haziq main di playground pun tak dapat..haziq dan hazeera pulak takut bunyi guruh..
so saya kenalah memeluk erat kedua-dua anak saya semasa hari hujan..
tapi sekarang iaitu 11.40pagi matahari baru naik..yahoo...keringla CD saya cepat..
saya tak suka baju tak kering!huhu..tapi kalau iklan Febreze antibakteria tu cakap "basuh baju hari hujan pun baju tak hapak sebab sembur Febreze antibakteria"..iyalah tu..apa2 pun kalo baju kering dari sumber tenaga utama iaitu matahari lagi best ok!huhu..
hari ni saya nak highlight tajuk2 berita metro 21/5/2010...
tak da berita yang best pun..
cuma..saya ringkaskan je la yek..
1-tesco,carefour,giant,guardian,courts dll membuat jualan murah/sale/harga runtuh..biasalah tu
2-remaja hamil diseksa teman lelaki(KL)
3-budak 9 tahun maut dihempap singki(PJ)
4-isteri dalam pantang ditendang suami(YAN,KEDAH)
5-kubur pengasas Al-Arqam iaitu Asaari dijaga bergilir2 untuk mengelak amalan khurafat dan pemujaan
6-Wira Perkasa minta ahli Parlimen bahas bantahan pertaruhan bola
7-Pensyarah UiTM genggam PhD umur 29 tahun
8-Festival belia terbesar di pwtc,debat 111jam tanpa henti
9-Pemain badminton dakwa media ganggu latihan,sebab tu diorang tak menang piala Thomas(alasan!)
10-Tazkirah:Kita Jaga Allah,Allah Jaga Kita maksudnya kita utamakan urusan Allah,InsyaAllah Allah mudahkan urusan kita

oh..tu je la saya highlight..banyak lagi berita di harian metro sebenar..hehe..
ni adalah gambar-gambar random haziq dan hazeera di rumah..


~gambar kek tu perhiasan je~

sekian laporan dari pemberita tak bertauliah yang tak perlu memasak pada hari ni,dan terasa nak makan kfc..

nota kaki:kenapa hazeera asyik tidur terjaga2 dalam buai?ada gangguan ke?

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook