XM

01 April 2012

KL Hop-on Hop-off Bus a.k.a Bas 2 Tingkat

hello blog,
hohoho.wah minggu lps tak sempat nak update blog
berangan dah update tapi keje tak siap2 sampai seminggu
haha.mcm la byk no keje
owh mahu exam,banyak kena khatamkan ye
adoi
eh sudah bulan 4 ye!owh ya aku punya cerita baru abis cite(gmbr) bulan jan je.haha
pas tu aku masukkan cite adik aku kawen tu
so skrg kita sambung cite bulan feb!huuhu
eh buat entry lambat boleh menguji tahap ingatan aku.haha
dah dah jom terus cerita
alkisah 1 Feb kan besday aku dimana SATU WILAYAH PERSEKUTUAN CUTI.kehkeh
saje nak bgtau org kl masa besday aku kl n labuan cuti ye.eh tak dilupa putrajaya jugak
mula2 ingat berangan nak beli kek Haagen Daz sbb tahun lepas dah baskin robbin
(ye aku nak pilih kek sendiri sbb kalau biar encik adam beli kang dia beli King's je aku tak nak)haha
pas tu mkn le kat memana yang mampu.haha
tapi aku tukar plan..aku punya besday aku punya suka la ek.haha
eh besday haziq,hazeera n encik adam pun aku yang decide nak buat apa.haha
tak jadi haagen daz tapi high tea buffet di hotel
:
:
:
sebab beli kupon!huhu
ok cite high tea dilain entry ye.ini cerita KL Hop-On Hop-Off Bus
tak plan pun..tetibe je malam tu pas wish besday aku encik adam kate haziq tak yah skola esok(1 feb tu)
kita jejalan KL naik bus 2 tingkat tu.
owh ia 'goodies bag' dari DBKL kpd orang ramai sempena hari wilayah
di mana tiket RM1 je,harga biasa RM19(dengan MyKad),RM38(tanpa MyKad)
mcm tu la lebih kurang harga dia
owh pergi beberapa tempat pergi 1 hari tu
sarapan di puchong-hantar brg di bukit jalil-naik bus 2 tingkat round 1 KL-berenti lunch kat KLCC~kenny rogers je pun-ingat nak berenti pavillion bergambar ngan patung2 negara2 tu tapi tak jadi sebab takut tak cukup masa-jejalan Taman Burung-amik kereta di masjid negara-cancel nak singgah IOI sebab dah mlm-tapau nasi grg usa before balik umah semula
so sehari hanya berjalan2 je,tak beli ape2 pun kecuali Garret Popcorn.
eh banyak no aku membebel ,baik aku letak gambar
so peringatan ye:gambar 1 Feb ada banyak dan ada banyak entry,haha

haziq buat muka serius

tunggu depan masjid negara
*stesen no15

amik dari dalam bus
*dataran merdeka kan ni?

susah nak amik gmbr diorang dalam bas ni

ramai omputih.kahkah

mahkamah ke stesen ketapi ek ni
adoi.aku ni jenis malas ingat hafal2 ni,haha
masa dlm bas ada suara terangkan satu-satu nama tempat dan sejarah skit
almaklumlah untuk industri perlancongan di m'sia(gile skema ayat aku.haha)

hazeera

istana budaya
*tempat bermain aku dlu2.haha,dekat ngan hostel aku ye
kalau jln kali g fak lalu depan dia ye.even penah main posing2 tangkap gambar kat sini jugak penah tgk teater byr rm10 je student price gituu

klcc dari jauh

wah dah sampai stesen 21.baru 6 stesen sebab mula dari no15

ok berent jap di stesen 22 nak lunch
*tu la bas yang kitorang naik

kitorang pakai plan gitu2 je,google di tgh mlm-catat ape patut-decide nak singgah mana
esok pagi anak2 bgn cakap nak jejalan terus diorang mandi sendiri
lepas siap sarapan hazeera cepat2 ajak naik bas
nak mkn KR sebab haziq tgk iklan KR dia kate nak mkn kat situ
(wei haziq ikut perangai aku suke terpengaruh iklan!)
so anak punya pasal makanla KR padahal maknya pun suka.haha!
sebab tu la singgah KLCC sebab tgk kat route bas tu stesen yang ada KR ialah klcc
sekian bebelan 1 feb part 1,


nota kaki:aku byk amik maklumat pasal bas dua tingkat ni kat sini before pergi

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook