XM

05 April 2012

World's LARGEST Free-flight Walk-in Aviary

hello blog,
jom sambung jalan ke taman burung
kat pamplet(aku tgk rujuk pamplet ye semasa menulis ni)beria betul.huhu
dia tulis KL Bird Park
World's LARGEST bla..bla..bla(mcm tajuk post hari ni)
aku tak pernah g sini.penah lalu je kot
eh tapi nak bgtau rahsia dulu2 ni walaupun aku tak pernah g taman burung ni
tapi aku pernah candle light dinner kat Hornbill Restaurant&Cafe dia.hakhak
*ni cerita lama ye*pas dating kat tmn tasik perdana,malas nak pikir dinner kat mana
terus masuk hornbill restaurant tu.tu adalah restuarant kat taman burung tu.bukan dalam taman burung.tapi kat luar.tak g tmn burung pun leh dinner kat sana.aceceh exclusive le sgt layanan macam kat hotel.dah le tak orang lain makan kat situ,kitorang berdua je.aku order ape ntah sejenis mee berkuah,encik adam order pae ntah aku dh lupa,pas tu ada order dessert gak
TAPI
:
:
:
:
:
:
tak sedap ok!
harap je suasana exclusive servis macam kat hotel tapi mknn tak sedap buat ape.adoi
membazir je RM50++ ke RM80++ encik adam(aku pun dah lupa harga dia)hakhak
tu cite dulu2 ye.tak la ingat exacly tarikhnya tapi dalam jan 2007 hingga mac 2007 gitu la
:
:
:
:
:
:
:
maybe sekarang 2012 hornbill restaurant tu dah ok kot.ni siap ada pamplet The Birthday Celebration Bird Keeper Theme@Hornbill Restaurant&Cafe.Adult RM42 per pax n child RM35 per pax
eh banyak plak intro aku membebel
jom layanz gambar(eh layanz2 macam melodi la pulak)haha


burung ape yang leh berenang,muncung panjang macam itik warna puti.kat tgh kolam tu

hazeera nmpk dia terus nyanyi 'bangau oh bangau',siap ada orang lain komen kate hazeera pandai.hakhak
*eh tapi betul ke burung bangau?aku pun tak tahu.slekeh sey tak tahu nama2 n jenis2 burung.huhu

tapi tengok macam betul bangau.yang kecik2 bebas terbang kat atas tanah
kaki panjang


haziq tgh tgk burung warna biru
*harap maklum ye aku tak tahu nama2 burung.tak sempat pun nak baca info.huhu

ni la anak burung bangau kaki panjang boleh terbang yang aku kate tadi

haziq pergi dekat skit kat burung

yang ni aku tahu flamingo.kitorang tak g dekat ngan flamingo ni.tgk dari jauh je sbb nak round lain2 tmpt.lagipun flamingo senang je nak tgk ada banyak kat taman wetland putrajaya tmpt photoshoot tahun lepas
*eh flamingo dalam bm ape ek?owh aku baru google,flamingo tu bhs melayu gak.huhu

kwsn sekitar dipenuhi burung2 bebas berkeliaran

burung ada jambul ni ape namanya ek.huhu

kolam flamingo

kedai air mahal

tak ingat dalam ni ada burung ape
*burung unta/kawasari/ostrich ke burung hantu.gitu la
ostrich aku kenal la sbb bentuk dia lain skit.senang nak kenal.hakhak
**eh kat PD ada ladang ostrich.boleh lawat kot.

jalan dalam taman burung tu
*ramai gak pelancong asing dtg sini

hazeera takut ngan 'burung' ni.
ape daa.. ni tong sampah la hazeera oi.huhu

tmpt mkn burung.betik2 bergantungan

burung merak

hazeera pejam mata la pulak

haziq tgh tunjuk burung

burung merak sedang kembangkan ekornya
*besar ok burung merak ni

ada kolam ikan gak
*alkisah  hari tu haziq nmpk ada cite melayu kat tv,adegannya shoot kat kolam ni.terus dia kate dia pernah g situ.huhu

ikan jelas kelihatan walaupun snap pki kamera hp je

owh budget2 bas akan ada dalam kul 6.so 5.45 kitorang keluar la
sbb tak nak tertinggal bas.kang makin lambat lak
lagipun lum solat asar
sambil tgu bas tgk pamplet tmn burung tu,rupa2nya ada lagi kwsn yang kitorang tak pergi
kita macam kitorang baru roung 3/4 kwsn la
ada suku kwsn tertinggal.hakhak
tak pe lain kali kot.tahun depan masa besday aku lagi ke.akalu arga tiket rm1 lagi.haha
eh bas 2 tingkat yang last ni bahagian ats ada yang tak berbumbung.wah best2

masuk2 kwsn tak berbumbung tu dah penuh daa.duk je la tmpt biasa dediam .huhu

hoorey dah smpi masjid negara.TV9 depan masjid negara
jom solat

lepak jap before balik.lepas tu ckp la jom g naik kereta.hazeera betulkan.dia kate 'eh naik bas la'
aceceh hazeera waktu naik bas dah tamat ye.jom naik kete balik umah

depan masjid negara


memula ingat sempat nak g tmn tasik titiwangsa naik kuda
tapi mmg tak sempat la.dah petang
ingat nak singgah ioi pun cancel
plan tukar ke hari lain,



nota kaki:abis cite 1 feb

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook