XM

04 April 2012

Taman Burung KL

hello blog,
jejalan kl naik bas 2 tingkat berenti di stesen  no 14 iaitu tmn burung
tunggu bas 11.30pagi kat masjid negara(stesen no 15),kul 12 naik bas
dalam kul 1 suku sampai klcc
kul 3.45 gitu naik bas semula dari aquaria
kul 5 sampai tmn burung
ramai gak orang tapi tak le crowded sgt
semua pun nak amik 'goodies bag' by dbkl sempena hari wilayah
iaitu tiket RM1 je!
harga tiket sebenar RM25 dewasa(dgn MyKad) dan kanak2 3 tahun keatas RM12
kalau foreigner lagi la RM43 kot(tanpa MyKad)
kalau ada J card dapat RM15(diskaun RM10)
tapi sebab besday aku eh hari wilayah jadi RM1.huhu
dengan MyKad ye.kena tunjuk MyKad 2 kalau nak beli 2 tiket


kaunter tiket

haziq lum ada mood.baru bgn tdo

pakai band ni

signboard taman burung

haziq nak mula datang mood

ruang sebelum ke pintu masuk
ada kedai jual air mineral RM4 sebotol(botol kecik ye)

eh apesal gambar kaunter tiket lagi ni.hentam saje la labu.huhu

peta.tak tgk pun.even pamplet pun aku tak tgk.tgk pamplet bila dah balik .haha

pak guard jaga pintu masuk

aceceh sape bawa air sendiri kena tinggalkan kat luar?
motif?suh beli air mineral RM4 sebotol kecik kat dalam le tu
owh aku mmg TERPAKSA beli air mineral rm4 sbb bekalan air dah abis
so air aku leh bawa masuk la.haha

air terjun perhiasan

aku rasa laki aku tgh smoking kot.huhu
*tgk betaga tegarnya dia!heavy smoker.ish.geram!

ok dah masuk..

kawasan pertama
*burung kecik warna warni,aku tak baca info burung aku.eh kalau baca pun harus dah lupa skrg
**best ok!burung2 bukan dalam sangkar,tapi bebas terbang sana sini,kalau sape berani leh je tangkap gambarngan buung tu sambil touching2 .huhu.eh tapi aku mmg tak berani ngan ape2 binatang .haha

hai burung

kwsn ni berjaring


so pas kwsn berjaring ni
kita gerak ke kwsn kolam2 dan tanpa jaring
next entry ye


nota kaki:best ok tmn burung ni.walaupun aku bukan pencinta binatang tapi aku suka la jugak.huhu

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook