22 April 2012

Fettucini ke Spagetti Carbonara?

hello blog,
aku kan suka pasta
tak tahu nape tekak western tibe2 menjelma kat diriku ni.haha
pizza n pasta.huuu
pizza beli.pasta buat sendiri
so almari dapur mmg sentiasa ada pasta.mcm gedix je aku dgr.hakhak
eh pasta ni kan ada byk jenis,paling glamer spegetti n makaroni
aku penah beli
*spegetti(mcm lisi)
*fettucini(panjang dan lebar2)
*fusili(bentuk spiral mcm skru tu)
*macaroni(ada bentuk mcm2 gak)
tu je kot.tapi balik2 ulang beli fettucini
eh tapi ada confuse disini,fettucini tu..dia lebar,tapi ada gak yang lebar skit je,tapi bukan halus mcm lidi
so aku ada ternmpk pasta lebar,tapi lebar skit je dorang panggil spegetti bukan fettucini
emm ntah la.aku conclude kalau lebar skit spegetti kot,kalau lebar byk fettucini
haha.ntah la.mana aku tahu.yang terer bab2 pasta ni pastila kak LG kan.hee
fusili mcm tak sedap sgt.eh pas ni nak cuba beli jenis lain la
tapi bila dah kat pasaraya tu mesti teramik fettucini/spegetti gak.hurmm..
owh masakan pasta ni ada byk jenis,yang jenis italian ori harusla pakai olive oil n ada daun parsley kan
tapi aku bukan italian,aku tetap melayu
so masak goreng2 je mcm wat nasi/mee goreng tu.hakhak
dan satu lagi yang aku suka carbonara(pakai prego je)hakhak
dan terbaru baru tahu anak2 aku suka macaroni cheese.
sebab dorang beria makan masa kat KR hari tu
so kalau pasta ni aku hanya buat 3 jenis masakan je
*carbonara
*goreng mcm buat nasi/mee goreng
*macaroni cheese
emm...adik ke2 aku tu suka wat macaroni baked,tapi mcm leceh je aku nak buat
kalau nak makan macaroni baked suh dia buat je la ek
owh bolognise aku tak minat.tak masuk tekak aku ni haa
beli sos bolognise akhirnya ke tong sampah jua sebab bukak tapi tak guna n lama2 ia berkulat
ceh.
kalau oglio aku tak penah rasa,tapi tengok resepi macam goreng nasi goreng je
ntah la ,lain2 kali kot baru nk cuba oglio tu
sebab aku setia kat carboonara.hakhak
owh lagi satu lasagna aku tak reti buat dan malas nk buat
mcm leceh je.tapi tgk hari tu haziq suka makan lasagna dominos tu
kalau teringin beli kat dominos je la
aku ni mmg tak suka sgt masak
mask simple2 je.hee
ha ni satu je ada gambar carbonara aku
spegetti ke fettucini ek?
*carbonara versi aku,tak de daun parsley.udang tak letak ganti meatball je.huu

ntah la
tak penting kot nama2 tu.yang penting masuk mulut ngap.haha
eh aku penah terbaca gak dorang masak pasta kuahnya sardin
emm tak penah cuba lagi
sekian bebelan tentang pasta,



nota kaki:tapi encik adam tak makan pasta.gedix tul.kalau masak pasta tuk aku n anak2 ,dia kena masakkan lain,nasi goreng ke,meehoon goreng ke.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook