XM

15 Julai 2010

: : cerita dapur saya : :

hai blog,
pagi yang mendung,hujan kejap pas tak hujan maybe pas ni hujan lagi
huh saya nak puasa tapi asyik tak bangun sahur je!please la disiplin sikit diriku!
emm..jom kita cite pasal dapur sebab hari ni saya nak letak gambar haziq mengemas di dapur
cerita dapur saya tak le la menarik sangat,saya baru ada dapur sendiri tahun lepas.hehe
masa haziq kecik mama tak de dapur,huhu.emm..antara cerita yang saya nak kongsi:
^^saya masak air gula,kat umah saya semua gula dah cair senang nak buat air.haha*xde gula pasir ok-yang ada cuma air gula*
^^saya blende semua bawang2 saya*senang nak masak*tapi kena tinggalkan sikit bawang tuk telur dadar husband in case dia request-almaklumlah saya masak bila direquest
^^kadang2 halia dan ikan bilis pun saya blenda jugak*semua blende asing2 yek*
emm.. rasenye tu je la cerita dapur saya.ok jom kita cerita pasal makanan yang saya try masak tapi tak jadi
senarai2nye ialah:
*ayam tandoori-yang pakai perencah megi tu-tak jadi sebab tak tahu guna oven!haha

~terpengaruh dengan paket perencah ni~

*kuih bakar atau bahulu kemboja-tak jadi bentat sebab amount ingredient tak betul kot-lum ada timbang kecik tu,ukur congak2 pakai cawan jek


~satu rm4 -beli jek,dah buat tak jadi~

*roti jala-tak jadi bentuk jala tapi jadi bentuk lempeng.huhu.tapi makan la jugak


~patutnye jadi macam ni yek!-geram sey~

*pizza-tak tahu tak jadi pasal ape!bentuk jadi,bila makan keras!ish ni paling terbaru dan geram masih terasa!haha


~adalah jugak bentuk ala2 ni.tapi keras!~

*nasi goreng ayam-sampai sekarang masih cuba,tapi tak jadi je!saya nak buat macam kat kedai tu.huhu.last2 beli sajer.huhu


~ntah bila nak jadi macam ni!~

emm rase2nye tu je kot.dah tak ingat la.semua mknn yang tak jadi tu saya yang nak buat sendiri bukan encik husband yang mintak.haha.so tak kisahla sangat,cuma geram je la apesal saya tak leh buat!huhu
dah abis cerita dapur.semua gambar di atas google ok.
sekarang letak gambar haziq di dapur pula.saksikan......


~khusyuk dia kosongkan almari~


~nasib baik jug plastik!~

oklah sekian sahaja entry hari khamis saya.usb lum jumpa,husband nak tolong carikan.aceceh padahal saya dah suh dia beli lain.sebab tension cari tak jumpa,

 


nota kaki:pikir usb tak buat keje lain.selekah sey!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook