04 January 2013

Fakta-Fakta Tentang Gajah @ Muzium Gajah

hello blog,
ok dah siap tengok gajah
jom balik

jap2 ,mama test auto snap ni jap

tempat ape tu,aku pakai snap je

haziq bergaya depa kamera

sungai yang tinggi airnya

tgh tunggu zeera g tandas,papa yang bawa sebab mama malas.huhu

ada ke encik adam suruh zeera turun sendiri,aku rasa dia merokok la dalam tandas tu.cis

dua cinta hati papa n mama

buat gaya menggoda.haha

zeera nape tak tengok kamera ha

pokok buluh

snap sesaje

ok sampai kat muzium gajah semula

mari explore fakta-fakta tentang gajah

antara yang aku ingat:
*gajah menghabiskan 3/4 harinya utk makan
*pusat konservasi ni peruntukan rm100 utk makan sehari utk seekor gajah.peh
*kalau gajah ada rempuh rumah org,maksudnya dulu2 tu laluan gajah,kiranya laluan keturunan la
**ish byk la,aku dah tak ingat,haha.ada ckp pasal bebelai gajah la,ekor gajah la,macam2 la ada kat situ,pasal Tok Gajah pon ada,buat origami gajah ada,cop gajah ada.semua berkaitan gajah ye.even playground kat situ pon bentuk gajah,segalanya gajah!

haziq buat ape tu

alkisah masa nak dekat balik tu hazeera bad mood
setelah difikir punca,aku pon tak tahu nape
tapi aku rasa la sebab tak dpt mandikan gajah
dia mula2 ingat dpt mandikan gajah,lps tu air sungai tinggi manalah ada aktiviti mandikan gajah
dah dia sedih,sian zeera
*eh encik adam siap kate nak bawa g sini lagi tahun depan (iaitu tahun ni la 2013).ish2
tunggu air surut dan musim ak hujan ye zeera

jom balik

beli souvenir sikit kat kedai tu
t-shirt gajah anak2 je
dan fridge magnet
sekian cerita gajah
tammat!(ni tiru ejaan lama2,kalau dalam filem lama2 tu.huhu)

 
 http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook