XM

09 Ogos 2012

Pengalaman saya survey tadika

hello blog,
asik je la survey tadika kan
hari tu survey sbb haziq nk skola
so kali ni survey sbb nak skolakan hazeera lak
mula2 ingat nak masukkan smart soleh
tapi cikgunya asik tukar2(masa tu bulan 4-5)
so ingat nak masukkan hazeera skola yang cikgunya tak tukar2
pernah terbaca pasal genius khalifah ni kat majalah pa&ma
emm pikir2 try la tanya sini
mana tahu ok
TAPI
bila telepon,tak diangkat.ayoyo
next weeknya telepon baru angkat,
tapi bila angkat(tu pon 2 3 kali tel baru nagkat) aku cakap nak daftarkan anak
dia suruh sms,nanti dia balas
apakah?
mcm tu pon ade ke.huhu
so aku sabar lagi,aku sms la
TAPI
sms hari selasa,hari ahad baru balas
apakah?
la pulak..emm..tapi sabar lagi,nak jugak g survey,masih teruskan misi
walaupun dah rasa tak best
so g la sendiri tgk tempat kejadian

ada banner di bawah skola/tadika tu

information board

kena naik lif

sempat snap.tapi aku salin kat kertas lain
sbb snap tak jelas kan

aku telepon dan sms no yang dekat website dia 
masa sms dia kate pendaftaran rm600 bulanan rm180
mcm tu la
rasa ok.
TAPI
bila datang dia tunjuk details yuran lain la pulak
sebulan rm250.tu penyelia puchong la yang cakap
aterr..sms ngan owner kate rm180
ada percanggahan di situ.emm rm250 untuk playschool mcm mahal je.huhu
lagipun kena naik lif,sape plak nak hntr hazeera naik lif tu  sbb hazeera akan naik transport sendiri
so sbb yuran yang macam tak berbaloi dan sebab kena naik lif
so cancel la GK ni,
sbb encik adam prefer yang owner jaga tadika/taska tu.bukan penyelia yang jaga
so decide smart soleh je la
dan tawakal je la semoga dorang tak tukar2 cikgu
alhamdulillah start bulan 5 hingga skrg(bulan 8),lum tukar2 cikgu lagi.selamat!huhu
so tak le menyesal hantar smart soleh.yuran pon rm150 je
ni survey sendiri no 1
survey no 2,lain plak
kali ni nak survey skola haziq tuk tahun depan,sebab tak nak dia boring dah setahun setengah kat smart soleh kan
ingat nak skolakan skola cina
so ada masa,anak2 skola,daku pon berdating la ngan encik adam survey tadika
tadika cina puchong dah survey online,tak byk info dpt
so mari kita survey real je senang
so tadika pilihan pertama encik adam Q-Dees,
so survey la masuk dan tanya,tapi tak ler amik gambar
so far dari survey aku tu ok,nmpk menarik,teratur,cikgunya pon layan aku ok je
padahal aku pakai terjah je.huhu
memang bagus la customer service Q-Dees,TAPI
masalah jugak kalau nak suh haziq blaja mandarin
sbb daku mana tahu mandarin langsung
sape plak nak ajar dia kat umah,masalah ni pon kena pikir gak
dan yuran q-dees pon boleh tahan mahal gak,lebih dari smart soleh.huhu
survey ke2,g D-Excel Kids plak
tapi ownernya tak de la plak.staff dia bagi kad n pamplet je
agak tak best di situ
tapi ownernya penah emel aku sbb dia kate dia baca blog aku pasal senarai tadika di puchong tu
lepas aku balik dari D Excel Kids tu dia komen kat blog aku kat entry tadika tu la
thanks for coming,pls call
wah..
terharu aku.huhu
D excel pon nmpk ok,tambahan owner dia kate boleh sms/telepon/PM dia kalau nak ajar anak homework mandarin
tapi tak bole nak komen byk pasal D excel  ni sbb aku tak tahu details yuran dan tak masuk pon skola tu
lepas tu ada gak pergi tadika kemas,tapi tanya je dorang dah kate dorang amik 6 tahun je
hurmm..ada gak g bbrp skola tadika cina yang lain,tapi just tgk luar
depend on 1st impression je,encik adam kate tak nak,so tak ler masuk
ok la tu la pengalaman daku survey tadika
belum decide lagi nak masukkan mana pon
tapi hari tu lepas haziq exam,amik report card
encik adam macam nak stay kan je haziq hazeera kat smart soleh tu
ape2 pon tu cerita untuk tahun depan
baru survey je.huhu
sekian bebelan panjang la pulak,

 




http://my.churpchurp.com/mrsadam0102/share/churpchurp-invite 

http://www.kuasaforex.com.my/index.php?ref=Fida

2 ulasan:

mummY daniSha berkata...

memang pening survey tadika ni hehe...my advices,masukkan anak tadika islamik hehe...sy dengar kat TV hari tu..kalau kita dedahkan dr kecik dgn sek islam,inysaallah anak2 kita akan lebih mendengar kata,lembut hati dia..just my 20 sen...hehe

mrs adam berkata...

ha'a kan,saya pun pernah terbaca pasal skolakan anak kat skola islamik ni,sbb aura positif dari guru2 beragama islam ni lain..thanks ingatkan saya mummY daniSha :)

Related Posts with Thumbnails

Photobook