16 January 2012

Painting @ Kampung

hello blog,
ewah2 haziq..
suka ajak main kaler air eh
kalau dia ajak kat umah,aku bagi main kaler air siang je
kalau dah malam aku cakap esok
sekarang kalau main kaler air,dia amik air sendiri,dan basuh bekas sendiri
wah wah,bagus.dia buat sendiri .aku tak suruh pun.huhu
kalau kat umah aku bagi kertas suratkhabar gambar kartun
aterr kartun NST kan tak bewarna,aku suh la haziq n hazeera kaler pakai kaler air
jimat ,mudah dan ringkas tau.huhu
owh tu citer sesi kaler air kat umah,aku pun dah jarang amik gambar diorang main kaler air kat umah
ni nak tunjuk gambar diorang main kaler air a.k.a painting kat umah nenek dia
adik aku la yang layan
aku amik gambar je.haha

mak tam siap sediakan tuala cover(apron) lagi

beria hazeera siap tunduk2


kat umah mak aku ni adik aku bagi kaler gaya bebas
just conteng2 kat kertas kosong
lukis la/conteng la ape2 yang diorang nak
gambar tapak tangan la,abc la dll
owh kaler air kat umah aku semua amik yang adik2 aku punya pakai tak abis.hee
aku cuma beli berus 1 set(6 batang)-RM2.00 dan bekas bancuh sorang satu
satu 40sen je



nota kaki:eh aku ada terbaca kat suratkhabar pasal Art Class-tiada istilah tidak cantik,kat satu art kelas ni dorang ajar budak2 lukis/kaler/painting,tapi tiada istilah tak cantik,semua cantik,semua seni,abstract.emm...baca tu menyebabkan aku semangat nak ajak anak2 aku painting.haha

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook