XM

10 Oktober 2012

Kek Angry Bird dan Heaven Cake Ice Cream

hello blog,
kek harijadi haziq tahun ni ialah dari heaven premium ice cream cake
beli kupon je
sebelum beli tanya haziq dulu nak tak kek tutti frutti
ye nama kek nya ialah kek tutti frutti
bukan tutti frutti frozen yogurt tu ye
haziq kate ok
lagipon dengar cite dari atia kate kek tu sedap
aku penah makan aiskrim dalam cup dari heaven ice cream ni
kat ipoh station
rasanya mmg sedap
so set bei kupon tu.settle kek
tapi....
aku google2 ada sorang blogger ni beli kek ni
tapi dia kate tak cukup tuk makan ramai2 kat taska anak dia
sebab dia kate kecik
dia beli kek lain,kek heaven ice cream ni dia makan kat umah je
alamak,
macam mana ni
so aku decide nak beli kek lain,kira ada dua kek kecik la masa besday haziq
1kg kek heaven ice cream,1 kg lagi maybe kek king's
tapi kat king's tengok2 tak de kek angry bird yang saiz kecik
aku  nak kecik je sebagai tambahan
tetiba pada suatu hari aku terlalu depan kedai bahan2 buat kek KejuSedap
sesaja tengok ternmpk patung hiasan angry bird
tetiba TING!
dapat idea
nak buat kek sendiri.owh tidak.
nak hias kek sendiri,beli kek zainal dan hias
sebab kek zainal tu mmg sedap
beli barang2 hiasan di KejuSedap,bahan2 hiasan je.haha
lepas tu ada yang tak cukup,beria cari di Bake@Polimart plak
wah gitu,kedai bahan2 kek dekat2 je kat umah.tapi nak buat kek sendiri mmg tak ler
nama pon aku kan.haha
even kedai Bake with yen kalau nak pergi pon tak le jauh sgt.huhu
dah beli barang2 jom kita deco2 kek

maap le,mama hias sekadar mampu
bukan ler kretip sgt.huhu
*ni baru separuh siap
walaupon mama bukan ler baker,mama buat sekadar mampu,asalkan haziq suka
**haziq suka sebab kek angry bird.haha.tq angry bird.huhu
alamak gambar tak ikut turutan
sesi potong kek,pre besday celebration at home,16/7/2012.celebrate bertiga je.mama,haziq n hazeera
beli 2 kek zainal,yang kecik ni nak makan kat umah
*hias jugak,tapi haziq suh tulis nama hazeera,baik kan haziq walau besday dia,dia nak kongsi sama2 adik dia
dah siap!
jap jap,mama nak tambah nips depan angry bird
*yang ni dah siap masuk kotak

haziq yg snap ni

haziq nak potong kek 'hazeera'
ok,esoknya mama n papa amik kek kat heaven ice cream plak
*kat bandar bukit puchong
ni la keknya.kek tutti frutti
*eh jap2 aku upload yang gambar kat deal kupon tu


mak oi.beza kan.haha
*yang aku punya kat atas tu macam kurang smarties atas kek tu

alhamdulillah dua2 kek ni sedap
dan abis pon
tak ler membazir
tapi kan,aku rasa kalau kek heaven ice cream tu je pon dah cukup tuk kawan2 haziq tu
sebab budak2 kecik makan bukan byk pon kan
cuma kalau 1 kek,sorang dpt sikit je la
tp bagus juga aku tambah lagi satu
so semua dapat rasa dua2 kek
owh ni cite pasal kek je
cite tiup lilin lum lagi ek
tunggu....



  

6 ulasan:

Rosidah Binti Muhamad berkata...

Wah..rajin tul siap sanggup hias kek sendiri. Tp yela org kata utk anak2 kita sanggup buat apa saja. Bertuah haziq.. Kek pun nampak sedap2 belaka.

mrs adam berkata...

Rosidah,
1st time saya hias kek sendiri,tu pon dh kecoh n sepah satu rumah,tu belum buat kek sendiri tu.haha
alhamdulillah dua-dua kek tu sedap.

nur berkata...

yum yum..heee..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

mrs adam berkata...

nur,
tq singgah sini
dah tengok dah blog awak2,cantik2 hiasan bunga2 tu

mummY daniSha berkata...

hepi besdahy haziq!sedapppnye kek!

mrs adam berkata...

mummY daniSha,
tq.mmg shedap pon kek tu.hhehe

Related Posts with Thumbnails

Photobook