XM

05 Mac 2012

. :Hati-hati membeli kupon diskaun : .

hello blog,
eh ni cerita lama.tahun lepas.huhu
tapi aku tetap kena bagitau
sebab untuk panduan semua.haha.gile skema ayat
ni nak bagitau semua orang la supaya berhati2.huhu
owh ni cerita kupon slimming
aku tak beli la kupon ni
adik aku yang beli,dia beli RM18 kalau tak silap aku
murah kot
*yela rm18 dapat 16 kupon.KONON2 nya murah la tu


ni la kuponnya
*tak nak sebut company.baca sendirik sudah.huhu

tengok gambar ni
*kupon baris pertama:Buy 1 Free 1
*baris kedua:50% diskaun
*baris ke3 dan ke4:kupon percuma,trial free

aceceh kalau tgk kupon ni wah yela tu 'murah LA SANGAT'
TETAPi
:
:
:
:
:
:
:
jangan tertipu ye!
sbb aku amik la kupon yang free trial tu
sebab aku mmg tak nak beli yang buy1 free 1 atau 50% diskaun tu
so nak try la trial free tu
so aku tel la buat appointment.konon ni utk bulan april
aku ada cite skit kat entry ni
tapi bila datang dia suh isi borang bagai lepas tu dia suh amik pakej
dia kate kalau buat 1st free trial je tak nmpk kesan so kena beli pakej baru nmpk kesan!
hei!aku mmg nak free trial je ok
bukan nak pakej bagai
tapi diorang sangat menekan,macam paksa2 gitu.rimas gile ok!
dah la dia tak buat pun free trial tu,dia suh letak deposit bagai
eh diorg ni kan kalau boleh nak kita letak deposit rm50 ke rm100 ke
tuk amik pakej rm1000+ diorang,ewah2!aku mmg dah tahu pasal ni,tapi aku kan degil mana tahu diorang bg gak free trial tu
sbb kat landon weight management diorang buat free trial dulu baru promote pakej
kali ni di *eep Sli* ni diorang tak buat free trial dulu
diorang sibuk check lemak2 kat badan kita bagai nak bgatu kita kena wat slimming .ntah ape2!
sangat buang masa!*tapi aku amik positif iaitu aku bole belajar cara kuruskan badan di slimming center
BASICnya ialah!
kena jaga makan!
sbb masa diorang terang2 kan tu diorang kate slimming centre hanya buat 50% je
lagi 50% ialah kita sendiri jaga makan
sebab kalau nak kurus buat treatment,jaga makan(diet),dan minum minuman yang bagi kenyang tu
so kalau ko tak boleh nak jaga makan tak guna gak amik pakej tu bagai
aku pk aku ni tak boleh kalau tak makan nasi
kalau aku amik pakej pun no point,sbb kita buat treatment di slimming center dan kita kena diet kat umah
makan nasi setangah mangkuk je sehari
minum minuman bagi kenyang tu(mahal gak harga dia)
so daripada membazir baik aku kuruskan badan cara neutral
cara sendirik!lalalalala
tapi staff company *eep sli* tu tetap suh amik pakej
hampir 2 jam kena dengar diorang pujuk2 je,wei aku tak nak la!
siap bagi pakej lagi murah utk gov staff walaupun aku bukan gov staff
siap panggil diorang punya supervisor la
ewah2 ingat aku nak bagi deposit rm50 ke rm100 jugak ke?
sila jangan buat!
owh sebab aku dah tahu taktik2 pusat kecantikan nak suh amik pakej ni
aku mmg dah bersedia awal2 iaitu kosongkan purse!haha
dalam purse aku ada rm5 je.padan muka diorang.aku kate tak de duit
last2 sbb aku nak lari,aku cakap aku tak de duit macam mana nak amik pakej diorang
diorang suh letak deposit rm10 pun tak pe!
wei gile tul diorang ni tau.paksa2 !
so aku bukak purse tunjuk kat diorang cakap aku ada rm5 je!haha
diorang kate boleh gak rm5!bengong tul
aku fikir kira sedekah je la rm5 tu kat diorang
aku cakap yela*SBB  AKU NAK BALIK!(dah 2 jam oi,laki aku nak tel cakap hazeera nangis)
so  bagi rm5,diorang buat la resit tulis amik pakej rm1000+ tu
bodoh tul diorang tu rm5 pun nak!
so boleh aku balik,diorang cakap nak cal
TAPi bila diorang cal AKU TAK ANGKAT la
ala 2-3 hari kita tak angkat diorang senyap la!
ape2 pun ni aku jadikan pengajaran dan pengalaman!
sekarang kalau slimming2 center jual kupon murah2 1 sesi rm30 katekan
aku mmg tak kan beli sbb diorang akan kate 1 sesi tak nmpk kesan
lagi satu aku pernah baca kat facebook,bukan *eep sli* ni je macam ni
kebanyakkan slimming2 center yang lain pun macam ni
aku pernah baca cina komen diorang pun kena byr deposit rm5!bengong kan
kesimpulan:jangan beli 1st trail slimming center(bahaya!),lagi2 skrg byk slimming2 centre ni buat lucky draw menang ipad2 ,ala tu marketing je!
kalau dah terbeli,sayang duit kita tu (en rm30 pun duit kan),nak pergi tu kosongkan purse siap2
atm card pun jgn bw,diorang bole offer byr pakai atm tau,swap eh nama dia(ye kot)
yang kisah aku lagi la,free trial,mmg aku tak kuarkan ape2 duit
tapi tetap buat aku sakit hati
dan buang masa!
Tapi positifnya ialah aku belajar cara diorang kuruskan badan.haha.iaitu ape2 pun kena jaga makan!
sekian cerita *eh panjang la pulak aku membebel


nota kaki:rajin bersenam dan jogging utk kurus lagi bagus utk kesihatan.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook