XM

24 Jun 2010

Review:cloth diapering

hello blog,
hari yang indah,sekejap je dah hari khamis.adoi cepatnyer masa berlalu
pernah tak dengar or baca orang kate kalau rasa masa tu cepat je berlalu antara tanda2 kiamat.
entahlah..yang penting kita beramal seolah2 esok akan mati dan menuntut ilmu seolah2 akan hidup 100 tahun lagi*versi motivasi*
emm jom cite pasal diriku berCD'ing...
entry lepas ada cerita pasal aku beli CD,tapi masa tu baru pakai so tak boleh nak bagi pendapat,
so ni dah sebulan lebih pakai boleh la bagi pendapat sikit...
sebelum bagi pendapat meh aku tunjuk gambar yang digoogle,gambar CD2 ku..opss CD2 haziq dan hazeera
aku xleh nak amik gambar CD2 ku sbb guna,ada dipakai ada basuh so xleh amik gambar semua, so google jek la ek.


~aku ade semua babyland colour~


~ada semua ni jugak~


~design baru ni ada jugak~


~coolababy ada warna pink,oren dan purple je~

ok abis gambar yang nak ditunjuk.huhu.sekarang cerita review pulak.emm masa awal2 pakai CD ingat mudah je,tapi agak renyah.tapi so far aku lum give up lagi.huhu.antara perkara2 perlu take note:
*tak boleh basuh dengan sabun yang banyak
*tak boleh pakai klorok,varnish,pelembut pakaian dll.boleh sabun jek!tu pun skit je
*sekali sekala campur soda bikarbonat dalam cucian tuk hilangkan bau dan warna.--DONE-->memang berkesan!
*sekali sekala jugak boleh letak cuka sikit tuk hilangkan bau dan warna --DONE-->pun betul jugak!
*boleh wat stripping iaitu pakai limau n sabun basuh pinggan--yang ni belum buat-->so xleh nak kate ape
(tujuan stripping ni untuk buang sisa2 sabun yang terlekat pada insert.kalau banyak sisa sabun insert kurang penyerapan)
*wajib spin
*jemur bawah matahari untuk hilangkan kesan degil kotoran
: : so untuk diriku sekarang rasa happy pakai CD ni,jimat,bagus untuk alam sekitar,kita kurang buat sampah(ni salah satu dari bakti kita kepada bumi lah),lembut pada kulit anak,anak2 pakai comel je kita tengok,bestla bole survey CD best2 lagi pas ni : :
emm pada pendapat aku,kalau baby 1-2bulan(dalam hari) susah pakai CD ni sbb baby dalam hari selalu poo poo,so better pakai pampers je,kalau anak sorang pun pakai pampers je la.huhu.kalau banyak duit terlebih pun pakai pampers pun xpe.huhu.laki aku kate nnt kalau dia kaya tak payah pakai CD.huh tak dapat la nak beli CD lagi,emm...aku cakap 'ke pakai CD mahal2'keh keh.CD ada yang satu RM100 tau.tu harga yang paling mahal aku ada tengok la.huhu.emm apa2 pun biarlah masa yang menentukan.*pelik nape la laki aku tu suh pakai pampers padahal bukan dia basuh CD tu pun*huhu**banyaknya huhu.dush2x**
aku yang nak pakaikan anak2 CD ni,laki aku tak galakkan sangat sebab dia rasa leceh,kalau nak pakaikan anak2 CD dia selalu fail.haha.tapi sekarang dia dah lulus la.emm setakat ni dia pernah basuhkan CD sekali masa haziq poo poo.*amazing*huhu.apa2 pun best berCD sebab duit untuk pampers bulan2 seterusnya boleh beli barang2 lain.fikir-fikirkan..
sekian review saya tuk hari ni,

nota kaki:nak ajar haziq potty training cepat2!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook