22 June 2010

hantu,guruh dan orang minyak

hello diary,
cuaca lembab pada hari ini,malam tadi hujan,sejuk ooo,
ececeh macam laporan kaji cuaca pulak!
emm hari ni nak bercerita pasal kepandaian dan kenakalan anak-anakku
ewah anak-anak,macam ramai sangat anak.huhu.
tapi dua lebih dari satu so perkataaan anak-anak tidak salah*tiada isu disini*
haziq biasa2 je,tapi tajuk entry ni ada kaitan dengan haziq iaitu dia takut ketiga2 unsur dalam tajuk entry ni
#kalau dia nak masuk bilik sorang2,mama atau papa akan kate 'hantu..hantu'..so secara automatik dia takut la hantu.walaupun dia,mama atau papa tak pernah pun tengok hantu.hahaha
#kalau guruh berbunyi kuat memang dia takut gile!berkepit je ngan mama atau papa dia.kitorang bagitau dia tu guruh.so bila tak de guruh aku cakap 'guruh2' dia pun takut jugak!
#semalam bangun tido petang dia bukak tv,aku biasala ngadap acer ni sambil BF hazeera tiba2 haziq datang dan rapat2 kat aku cakap 'takut..takut..',aku pelik la ape yg dia takut ni?rupa2nya kat tv tu cite orang minyak,yang dia takut orang minyak tu dengan suara menakutkan tengah tengok kamera.hahaha.macam2 la ko haziq
: :cerita lain2 haziq: :
----->kalo poo poo mesti nak suh aku cebokkan cepat2,pembersih konon macam mama dia
----->bangun pagi2 mesti nak mandi,kalo tak xde mood
----->nak berus gg sendiri.macam bersih no!bila aku nak gosokkan tak nak,tapi aku paksa la .haha
----->kadang2 masa dia ngeng dia nak tukar CD walaupun CD dia tu baru tukar.adoi!
----->kalo dia dah sepahkan something,dia g dapur amik penyapu.huh konon2 nak tolong mama padahal makin sepahkan adelah!tolong!!!!(gambar kat bawah)
emm....rasa2nya banyak lagi tapi tak larat la nak tulis semua.oh tengok la ni hasil kerja tangan haziq.patut lukis atas buku tapi dia lukis atas sofa!eemmm bila anak2 besar baru tukar sofa baru!


~haziq's art at sofa~


~anak teruna rajin menyapu~

++cerita hazeera si comel loteh++
hazeera dah boleh round separuh rumah,duduk tak pandai lagi tapi dah angkat bontot macam nak berdiri.ayoyo nak,belajar duduk dulu baru berdiri.tapi memang dia suka gila angkat bontot dia.huhu
kalo aku kat dapur dia nak konon2 nak g sama la.macam2!
: : lain2 cerita : :
---->makan ikut mood,suka makan roti n muffin.amboi2!kamu tu baby lagi boleh makan nestum jek!
---->suka main mainan abang dia,mama lum sempat beli mainan masak2 die.huhu(papa take note ok)
---->suka tengok iklan tv3 yang 26tahun tu.macam abang dia masa kecik2
---->suka main selipar dalam umah aku!adoi
---->boleh duk ngan papa tanpa mama dari pagi sampai kul 3ptg.yeay!
gambar di bawah ialah aksi semasa haziq berjaya mengeluarkan segala harta karun dalam almari aku.hazeera join sekali.happy hour nampak!
~rasa gembira bila mama bagi green light~


~gaya budak kecik makan roti~

sekian laporan dari ibu mithali,


nota kaki:nape anak2 suke sepahkan rumah?

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook