XM

18 Ogos 2010

*Perbandingan harga Mydin,Tesco,Carrefour dan Giant*

salam hari rabu,
hari pertengahan minggu
hari ni mendung kat puchong
nak mandi pun sejuk.huhuhu
haziq batuk dan selesema,tapi masih gagah bermain
*haziq-haziq...
semalam terlupa tengok Syurgamu Ramadhan kat tv3!benci sey
ok jom cerita pasal perbandingan harga
dulu2 saya rasa keempat2 hypermarket /supermarket/emporium/apa2 istilah la mydin,tesco,giant dan carrefour ni murah.sama je murahnya.*tu dulu2 ok
tapi sekarang dengan pengalaman beli barang2 dapur dan keperluan rumah ni...saya memilih tesco dan mydin
yes!vote for tesco n mydin.even mydin lagi murah.tapi jangan beli ayam kat mydin.tak best!ayam lama.
memang kalau tengok iklan kat paper harga diorang macam nak dekat sama
tapi harus ingat tu barang2 iklan kat paper sahaja
so bila secara keseluruhan barang2,tesco n mydin la lebih murah berbanding pesaing2 mereka
*ini pendapat peribadi ok.pendapat tak berbayar dari mana2 pihak
sekadar berkongsi pengalaman.
tapi kadang2 pergi jugak carrefour n giant tu.tapi tak la sekerap mydin n tesco...

~tunggu papa cari barang~

owh kalau kat mydin usj itu sangat traffic jammed di dalamnye masa weekend atau public holiday.kalau weekdays ok lagi.
kalau kat tesco trolley dia ada tempat baby baring,bawah 9 kg.
kalau kat carrefour trolley ada tempat baby baring tu kena bayar deposit rm30 kalau nak guna
tak ke sengal namanya carrefour oi?yela kat tesco free,kalau carrefour deposit rm30.huhuhu
sekian pendapat saya tentang shopping,




nota kaki:berbelanja secara berhemah

4 ulasan:

ღnFashyaღ berkata...

econsave pidah.. aku rase kat sana pun murah jugak

mrs adam berkata...

hoho lupa pulak econsave tak de kat puchong tu la jarang pergi,emm boleh la murah,kadang2 pergi econsave bahau

konfius dot com berkata...

Saya ada buat kajian lebih 300 barang2 di Tesco, Mydin, Giant dan 99 Speedmart. Takde kesempatan lagi untuk Carrefour. List tu belum complete. Tapi saya ada buat summary list membandingkan semua harga barang untuk lebih 20 barang dan dapat berjimat RM40 untuk 20 barang. List barang2 tu boleh download kat www.konfius.com.

Saya berharap dapat update list tu seminggu sekali.
Sekadar berkongsi dengan semua

mrs adam berkata...

wah rajinnya awak.saya buat perbandingan secara rawak je ni..tapi mmg prefer mydin dan tesco.99 speedmart tak minat sgt sebab tak byk pilihan.hee

Related Posts with Thumbnails

Photobook