16 August 2010

*Main bunga api*

hello blog,
selamat hari isnin
hari ke enam puasa..
semoga bertambah pahala kita di bulan mulia ini
ok tazkirah pendek:
*ikhlas itu umpama setitik hitam pada batu hitam.bole nampak tak titik hitam tu?
so kalau buat sesuatu tak perlu la cakap "aku ikhlas ni",sebab ikhlas tu tak nmpk,hanya Allah yang menilainya
*jangan berpura-pura baik,kalau nak jadi baik teruskan niat nak jadi baik tu janganlah berpura-pura,pakaian alim,rajin menolong orang tapi hati jahat,tak ikhlas,lakukan sesuatu kerana nak pujian,nak orang nampak kita baik.so fikir2kan
*jangan mengeluh.jangan merungut.contoh:puasalah tak larat nak tu,tak larat nak ni..hidup perlu diteruskan,puasa bukan alasan
ok habis tazkirah 6 ramadhan,jom cerita pasal bunga api pulak.huhuhu
hari tu telefon mak,mak shu haziq cakap "kak,nanti haziq balik kampung kite nak ajak dia main bunga api"
aceceh...dua orang adik aku kat kampung tu memang manja,ape diorang nak semua mak belikan,kalau mak tak belikan dia suruh kakak2nya pulak.ewah2 korang..
macam mana la gaya haziq main bunga api.tak tahulah encik adam bagi ke tak anak dia main bunga api
kalau aku bagi je.*sedangkan dulu kecik2 pun aku main bunga api.ada lagi parut terkena bunga api kat kaki ni ok!huhu


~mak su yang penyayang~

eh tapi sekarang ni boleh ke tak main bunga api ek?huhu.emm sekarang malam2 ni kadang2 dengar diorang dah main mercun.tu baru minggu pertama ramadhan.adoi.
tapi kan main mercun tu sebenarnya bukan budaya orang melayu daa..
fikir2kan,selamat beramal,



nota kaki:sebutkan jenis2 mercun yang anda tahu

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook