XM

06 November 2011

{Perkembangan Haziq dan Hazeera}

hello blog,
selamat hari raya aidiladha
wah wah aku tiada keje skrg,so boleh update blog
mahu tulis perkembangan haziq hazeera setakat 6 nov 2011 ni
HAZIQ:
-sekolah mcm biasa,ala kat sekolah tu dia belajar berkawan
-dah tak pakai CD/pampers masa tido siang,tapi tido malam tetap kena pakai CD/pampers.adoi
-suka suruh aku baca buku dia banyak2,berhelai2.adoi aku yg penat la.so kalau dia suh baca aku suh dia blaja baca sendiri.haha
-ada la sekali dua pandai baca,contoh TI-dia sebut T I ti,wawa bangga sendiri aku.haha.perkataan pertama dia tahu baca,sgt suka ok!walaupun baru sikit,tapi aku suka!tapi haziq dah kenal huruf,cuma belum pandai sebut suku kata
-suka isi masa dengan mewarna,kalau duduk depan tv nanti boring2 dia amik buku kaler,adoi sgt rajin kadang2 aku kate,hari ni tak payah la haziq(cnth kalau baru balik keluar ke)
-suka lepaskan marah dengan gigit benda tu,contoh nak gigit kete mainan dia kalau kete tu tak gerak ke.apa daaa
-suka makan lempeng,nasi lauk telur n kicap,seedless grape,coklat,biskut,roti canai.aku rasa ni je dia suka makan,ayam-->kena paksa dia makan.adoi mana boleh tak makan protein nak
-suka jeles ngan hazeera,apa hazeera main dia pun nak jugak
-kememeh!kuat nangis walau perkara kecik.manja terlebey kekdahnya.ayoyo haziq tak macho la lelaki kuat nangis
-entahla ek,tak de banyak perkembangan terbaru haziq ni,cuma dia sekarang makin faham apa yang aku cakap/cuba sampaikan pada dia

HAZEERA:
-kalau abg dia mintak susu,dia mintak air sirap dalam botol.tak nak minum FM,minum susu ibu je la.kalau aku g kelas dia mintak air sirap ngan papa dia,siap bukak petiais sendiri dan tunjuk ibu gula sirap kat papa dia.haha.pandai
-cakap dah makin telus,selalu dia cakap: apa ni,zeera punya,haziq?abang?,tak boleh,mama,papa,nenek,lapar,nak,tak nak,sirap
-kalau nak pakai baju,nak pilih sendiri dan pilih baju2 baru saje!baju lama tak nak pakai.adoi nak baju lama tu elok lagi la boleh je pakai.ayoyo
-suka makan ayam,daging,udang,ikan(terbalik ngan haziq yg suka makan sayur)so aku selalu bagi makan haziq makan sayur hazeera makan ayam.haha
-suka tengok youtube especially Barney
-pandai amik mainan sendiri,bawa keluar dari dalam bilik
-haziq dulu selalu ajak dia teman amik barang(mainan/buku/bantal) dalam bilik,dia temankan je,sekarang dia akan jawab"gelap" kalau haziq ajak teman.haha
-dah boleh suruh amikkan barang contoh suh dia maik buku ke,hp ke,rokok bapak dia ke,bantal ke,dia boleh amikkan
-kadang2 dia buat gaya baby,konon2 dia baby la,meniarap la buat gedik2 la(haziq pun sama buat gaya baby)macam memahami je mama dia nak baby tapi belum boleh lagi keadaan tak mengizinkan
-basically dia banyak tiru apa haziq buat,apa haziq main dll.nama pun adik beradik kan...
haziq gedik pakai baju papa dia sambil pegang kamera
hazeera tgh main tali name tag mama
aku bagi haziq digital kamera Nikon aku tu
kamera lama tapi elok lagi,beli tahun 2004.duit jpa tu.huhu

sekian bebelan saya,



nota kaki:makanan banyak,adoi takut nak makan.haha

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook