XM

13 April 2010

memilih kek harijadi anak

hai semua,apa kabar..
semoga sihat dan ceria selalu aceceh ayat macam dj radio.ntah apa2
tapi suami ku memang cakap aku dj coz kalo naik kete ngan die tak payah bukak radio,
aku ade jadi dj
ntah apa2 laki aku tuh.huhu
ok,back to my entry.tajuk hari ni aku nak tulis pasal kek harijadi anak.
aceceh padahal lama lagi nak pilih kek
harijadi haziq bulan 7
tapi suka hati aku la nak tulis awal2
so senang papa haziq nak beli nanti.eheh
tahun lepas beli kek King Confectionary je coz kedai kek tu paling dekat ngan umah aku..
pilih kek gambar kartun.
beli kek paling kecik je coz tak nak membazir.aku makan sepotong,laki aku makan sepotong,
haziq makan sikit2 dari mama dan papanya.so baik beli kek kecik je
macam ni :(sila tengok kek bukan orang2nya)


~17/7/2009~

sebenarnya masa tu aku nak beli cupcake sebab kan macam trend cupcake sekarang ni.huhu.
tapi aku tak jumpa2 cupcake yg sesuai tuk anak aku tuh sampaila besday dia.tu la yg beli kek King's je.
lepas sebulan besday haziq aku jumpa contact ni dari mudah.cupcake elly,ni blognya.walaupun besday anak aku dah berlalu,aku gediks gak nak cupcake.tempah 50pcs cupcakes tulis nombor 1 kat atasnya.
wah puashatila beli cupcake ni.sedap hingga menjilat jari.highly recommended
ni la cupcake haziq 1 tahun.(abaikan mukaku yg berpeluh itu)


   ~bila teringat je mesti rasa nak tempah cupcake.huhu~

sebab cupcake si elly ni sedap aku juga menempah tuk bawa balik kampung bulan september tahun tu(2009) jugak
ok,sekarang mari kita bincang faktor2 memilih kek untuk anak :
1-kek yg sedap rasanya
2-bentuk dan corak menarik
3-nampak eksklusif tapi murah harganya,tapi kalo nak yg mahal pun why not..
owh rasenye tu je faktor yg aku terfikir sekarang ni..sikit la pulak.apa2 pun kita leh pilih kek harijadi anak sampai diorang umur 3 tahun je kot,sebab bila dah 4 tahun diorang dah faham bahasa dan boleh membuat pilihan sendiri
so ibu-ibu bapak-bapak ada peluang pilih masa anak kecik je la eh..pas tu pilihla kek harijadi sendiri.hehe
ish cam panjang je aku punyer entry hari ni..
apa2 pun bulan 7 ni mari kita ajak papa haziq beli secret recipe pulak.ok.no kompromi.
sekian.
buhbye

nota kecil:rasa best haziq dah pandai tegur aku panggil.."mama"..wow so sweet..jgn marah ye papa

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook