17 May 2011

@ Zoo Melaka 2011

hello blog,
alkisah haziq sekarang dah faham apa yang kita cerita
macam tu juga dia ingat apa yang kita cerita kat dia
bila tengok tv dia faham,so aku ni pernah la terangkan kat dia pasal zoo masa tengok gambar binatang kat tv
dan cakap jugak kat dia mama pernah pergi zoo
so haruslah dia nak pergi zoo jugak.setiap hari cakap haziq nak pergi zoo melaka
zoo negara tiketnya mahal,RM20 seorang dewasa,dah la kecil(ni kwn aku yg cerita la)
aku pernah g zoo negara kecik2 dulu masa umur 4 or 5 tahun,masa tu tiket 3 hengget je
so mari kita pergi Zoo Melaka...
bersama mak uda,mak usu dan nenek
haziq n hazeera tiket free ye sebab kanak2 bwh 5 tahun
mama pun tiket free sebab nenek yang bayar.haha
tiket dewasa rm7,kanak-kanak rm4
emm...pergi zoo ni budak2 suka la,so sebagai ibu kenalah suka untuk layan anak2
haziq paling nak tengok kuda,gajah n ular
owh haziq jugak naik kuda,aku la yg kena naik bersama haziq itu.huhu
tapi gambar mama n haziq naik kuda tak de
mak udanya amik video je.apa daaa mak uda ni.huhu
perkhidmatan naik gajah tak de la pulak.temporary out of service


-makan dulu before masuk zoo-

-beria haziq melihat-

-selalu dapat snap belakang orang je-

-mak usu naik kuda-

naik kuda kanak-kanak rm2,dewasa rm3,kalau satu dewasa+satu kanak-kanak rm4

-hazeera muka penat-

-berehat makan aiskrim-

-aiskrim,jagung,jambu,coca-cola-

-aksi haziq n mak usunya-

-haziq n mak udanya-

alkisah si haziq  ni amatlah aktif,susah nak kawal
asik nak kesana sini,ayoyo.mentang2 la papanya tak de.huhu
haziq kehulu kehihir buat suka hati
sampai la penat n mintak dukung
hazeera pulak tak nak ngan orang lain nak ngan mama je
so mama pun dukung la mereka berdua sorang depan sorang belakang
kejap je,pas tu nak turunkan
masa nak turunkan haziq kat belakang,ntah macam mana haziq terjatuh atas jalan tar tu
nangis la melalak,neneknya pujuk,dukung n belikan aiskrim
aceceh mentang2 la baru pas jatuh terus nak dua aiskrim,drumstick n milo.ayoyo
tu namanya budak nakal memang begitu.lepas jatuh kurang sikit keaktifannya.huhu
dah nak g zoo melaka sangat kan,haruslah ada tanda zoo melaka iaitu kesan luka bawah bibir.hehehe
sekian cerita zoo melaka haziq,


nota kaki:hazeera kecik lagi,lum faham sangat

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook