03 February 2011

{bagaimana mengatasi anak nakal?}

hello blog,
aceceh tajuk tak menahan..
huhu.persoalan di atas aku tak tahu macam mana?
ade sape2 tahu?
adoi.haziq ini selalu sahaja buat hal
kadang2 buat aku sakit kepala je
ade je aktiviti die yg menaikkan drh aku.adoi.
contoh:
-sepahkan hanger masuk dalam playpan masa aku solat
-sepahkan saputangan yang berlipat atas toto masa aku tengah telepon
-sepahkan colour2 n buku dalam playpan masa aku solat*dia ni suka wat onar masa aku solat sebab dia tahu aku tak kan buat ape2 kan!
-bukak bateri laptop dia,bateri senapang dia,naseb baik bateri kete mainan dia susah nk bukak
-panjat amik semua kunci yang tergantung
-bukak tutup almari dapur n peti ais--->cari makanan utk dihabiskan*kalau makan tak pe la,ni lebih kepada nak buat sepah!
-ish banyak la lagi tak kuasa aku nk taip.huhu
haziq ni semakin hari semakin banyak cakap dan tanya,betul la kat dalam pa&ma aku pernah baca kanak2 akan bertanya 200++ soalan,tu memang betul
contoh:

haziq:mama tengah wat pe tu
aku:basuh periuk
haziq:periuk ape
aku:periuk nasi
haziq:nasi ape
aku:nasi yang berasal dari beras(aku jawb spontan je,asal logik.huhu)
haziq:beras ape
aku:beras jasmine
haziq:jasmine ape
aku:jasmine yang ade gambar jalaluddin hassan tu
haziq:(terus diam sebab dia tak tahu nak sebut jalaluddin hassan tu,panjang sgt.haha)

owh sangat panjang kalau nk tulis psl haziq,tu belum cerita dia merajuk nangis kena mrh ngan aku ps tu cakap nak blk kg naik bas.haha.baru 2 thn ade hati nk lari umah.huhu


~haziq~
sekian bebelan tentang haziq,


nota kaki:dah la selalu nak conquer laptopku!

2 comments:

Adnazthie said...

Assalam dik..

He he he, biasalah budak tengah membesar n dia takde genglah tu..seronok pulak baca dialog awak ngan dia..

mrs adam said...

wsalam kak adnazthie,tu la anak2 nak membesar mmg mcm tu kan,kenalah sabar...hehe
kadang2 tak tahu nak jawab ape kalau dia tanya banyak2

Related Posts with Thumbnails

Photobook