15 October 2010

:...Rumah mak dimasuki pencuri...:

hello blog,
ini adalah cerita minggu ni dimana
pada hari ahad 10-10-2010 jam 11.00 malam rumah mak ku di kampung telah dimasuki pencuri!
hampeh punya pencuri,berani dia mencuri pada pukul 11 malam!
atee..rumah mak aku hanya ada 3 orang,iaitu mak dan dua adik perempuan yang bersekolah rendah
berani la pencuri tu,menurut kajian kes pencuri itu adalah anak peneroka felda situ juga,rumah baris belakang rumah mak aku
penagih dadah,dapatlah dia mencuri duit belanja adik aku dalam tabung rm70+,duit dalam tabung berbentuk rumah yang berharga rm25 yang dibeli di perlis,dalam tu ada duit syiling dalam rm40+
rasanya pencuri tu nak angkut ps2 adik aku didepan tv,tapi joystick terjatuh dan mak aku dengar terus mencecet dia lari keluar
dan gosip paginya menyatakan pencuri itu memasuki kedai wak tumiran belakang rumah
tuan kedai berjaya memberkas pencuri(dapat pegang tangan) tapi pencuri tu ada pisau
so terlepas begitu sahaja.pencuri tersebut sudah beberapa kali masuk lokap
kira keluar masuk lokap tu rutin dia le,dah pun nama penagih dadah!
adoiii...apa2 pun alhamdulillah mak dan adik-adikku selamat
duit pun tak le hilang beribu-ribu


~fokus:pintu yang pencuri lalu~

takut jugak eh,nasibla cuma pencuri picisan yang masuk.bukan perompak yang ada pistol bagai
kalau duk bandar better yang guarded ek
tapi rumah mak aku kat kampung daa
huhuhu





nota kaki:geram ngan pencuri yang terlepas begitu sahaja

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook