15 October 2010

:...Gosip Haziq...:

hello blog,
selamat hari jumaat semua
hari ni nak cerita pasal haziq
haziq masa raya hari tu banyak buat hal kat umah nenek dia
yela semua mak cik-mak cik dia manjakan dia
makin gedix la,paling tak tahan bila dah lama2 kat umah nenek dia tu kerjanya nak melepuk orang
hamboi2 ko tangan laju je nak lepuk mak sedara dia yang kecik(sekolah rendah)
dengan anak2 jiran jugak dia lepuk
adoiii...pas tu dia macam hot tempered jugak
semua nak kena ikut kate dia
*tapi ni semua cite raya*
sebagai solution macam mana nak kawal perangai "buruk" dia tu
aku baca doa haikal 7x sehari selama 7 hari berturut-turut
alhamdulillah sekarang dah ok dah
nakal2 biasa tu aku leh tahan lagi
kalau nak mengamuk,melepuk tu aku geram tu
sekarang baca doa haikal tu sekali sehari je.huhu
selain doa haikal aku juga baca ayat 1-5 surah tahaa dan zikir "ya -latiff" kat dia
sembuh kat air minum dia ke
sebagai ibu aku akan berusaha supaya anak aku tak le nakal sangat sampai tak boleh nak kawal
tu yang baca macam2 tu.ehehehe
oklah haziq lepas ni jangan nakal sangat ye nak

~pantang nampak kete mainan~

yang aku nampak haziq ni masih manja
kadang2 tengok dia macam jeles ngan hazeera
tapi dia tak cakap la
dia suka minum susu botol baring atas riba aku
senang kata dia ni masih manja
kadang2 manja terlebih
sekian,



nota kaki:dua anak dua kerenah

2 comments:

Nia said...

nanti boleh buat entry utk doa2 kepada anak pulak ke? useful to know..:)

mrs adam said...

wah doa2 untuk anak?emm..insyaAllah,sikit2 tahulah

Related Posts with Thumbnails

Photobook