24 January 2011

>>kisah pakaian

hello blog,
semalam terbaca status kawanku di fb
"jangan menilai saya melalui pakaian yang saya pakai-ayat bijak pandai,
banyaklah!yang haram tetap haram,jangan pandai2 nak menghalalkan yang haram"
baca status tu menyebabkan aku aku terfikir
terfikir pasal cara berpakaian
haha.ayat skema sungguh
ok sebenarnye aku saje nak membebel pasal pakaian tak melambangkan orang
yeke?ntahla,tengok keadaanlah
aku pernah (read as PERNAH) jumpa orang yang tak menutup aurat
tapi baik je,solat ,tak annoying,tak menyakitkan hati
pernah jugak jumpa orang yang menutup aurat bertudung labuh menjaga solat tapi ade perangai udang disebalik batu.huhu
ok ni bukan nak memalukan sesiapa,sekadar renungan...
pakai tudung labuh tapi mengata orang,mengumpat,keluar dengan lelaki bukan muhrim,menunjuk2 kebaikan diri(konon2 diri dia baik ,sempurnalah)
ape gunanya kalau macam tu kan?
owh padaku biarlah kalau elok berpakaian tu elok jugak perangainya
kalau pakai elok perangai tak elok buat ape
kalau kes orang tak pakai tudung tapi baik je,
tu kita doakan lah dia dapat hidayah
insyaAllah satu hari nanti Allah akan bukak pintu hati dia
sekian bebelan ntah ape2,




nota kaki:susah kalau orang perasan sendiri baik ni.huhu

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook