25 January 2011

>>haziq belajar

hello blog,
mari tulis2 pasal haziq belajar
ini adalah belajar tak formal di rumah tapi ku ajar dia cakap istilah belajar jugak.huhu
buku colour pun dah banyak aku colour
ok ni cara aku ajar anak*tiru mak aku
dulu kecik2 ingat lagi suka tengok mak aku colour
mak aku kate mula2 tengok nanti dia ikut la.huhu
so sekarang haziq bolehlah meng'colour'
bolehla untuk kanak2 dua tahun setengah ini
buku cerita ceritakan pada dia,nnt masa aku masak pun dia suh bacakan
nasib baik aku dah hafal dah cite2 dalam buku cerita dia tu
so boleh gak aku berinternet sambil bacakan dia buku cerita.haha
so sekarang aktiviti haziq hari2 adalah 'bersekolah' bersama haku
sampai malam je aku kemas dan cakap 'ok sekolah tutup,dah malam'
nasib baik dia boleh terima.hehehe
tapi sebenarnya aku suka je anak aku nak buka buka selalu tak kira siang atau malam
tapi masalahnya kalau dia fokus satu buku je tak pe
ni semua buku dia nak bukak,pulak si hazeera tukang sepahkan colour2 dia
tak ke bersepah,pening aku,so dengan itu aku mengambil keputusan untuk menutup sekolah diwaktu malam.haha
gambar di bawah gambar haziq beria sedang colour(umah mak aku)
gambar belajar bersama mama dirumah sendiri lum ade amik lagi
*sebab bersepah tak sesuai nak amik gambar.huhu


~haziq muka beria~

ape2 pun aku nak terapkan sikap suka belajar dalam diri anak2 ku,
sekian




nota kaki:jom belajar

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook