05 November 2010

~Colouring Session~

hello blog
hari ni nak bercerita kisah ibu
ibu yang perlu mendisiplinkan diri semasa mendidik anak2..
*merujuk kepada diri sendiri
kadang2 tu aku ni cuai.aduiiii
satu hari peruntukkan la sejam dua tuk anak2 colour buku tu
bukan biar diorang koyakkan buku while mama ngadap pc.aceceh..
so diri sendiri!sila disiplin!didik anak2 kamu ok*merujuk kepada diri sendiri
apa2 pun kita boleh didik anak2 kita secara tak langsung semasa aktiviti harian
contoh:
-masa tengok tv--->bagi contoh apa perbuatan baik dan apa perbuatan jahat
-masa makan--->baca doa,jangan bersepah
-dengar azan--->kena senyap,lepas tu solat
-naik tangga--->mengira
-dan banyak lagi la...
hari ni nak letak gambar diorang me'colour'..
mama dia yang colour,diorang conteng,wat sepah,sembunyikan colour dll aktiviti kanak2


~haziq tak fokus!~

~hazeera colour sambil tgk tv~

apa2 pun lakukan terbaik untuk anak2,



nota kaki:biar ibu colour,anak2 tengok nanti2 diorang ikut la pulak

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook