26 March 2010

penyakit gatal-gatal

lalalalala..
emm akhirnye dah seminggu aku berda di daerah sepi ini a.ka. di bawah ketiak ibu
sekarang masalah besar(besar ke?) telah dialami iaitu gatal2
gatal2 ni bukan gatal yg miang tu
tapi adalah gatal2 kulit
adoi
-
-
-
emm antara perkara yg boleh diusahakan semasa gatal2 ialah :
-jumpa doktor -->doc akan bg ubat sapu atau suntik
-sapu garam
-sapu kapur
-sapu bedak berubat
-mandi pakai sabun 999
-pantang makan spt seafood,telur,ayam dll
-jgn garu kwsn gatal
-bilas bdn dgn air Bio Pure atau ape2 jenama penapis air yang bole dipercayai
-ntah tak tahu nak taip ape.huhu
: :
: :
: :
post hari ni takde gambar kerana gambar kulit yang gatal sangat burok ok
sekian
yang mengepost entry,
aku yg xde idea

nota kecil:kenapa kuku suka garu kulit yang gatal

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook