02 September 2010

. : maksud raya : .

hello my online dairy,
hari yang biasa2 sahaja
projek basuh baju raya anak2 dan siap
tahun ni raya berempat,lalalalala
eh kalau campur mak aku n adik2 dah lebih berempat ok.huhu
apekah maksud raya?owh dulu masa kecik2,raya pertama yang aku ingat ialah budak2 datang umah pas tu arwah abah suh aku bagi diorang sampul duit raya(ada duit la dalam tu)
kira bapak aku tu suh anak dia la bagikan..masa tu aku kecik lagi la...dalam umur 4 tahun kot
so masa kanak2,kita rasa best raye,sebab belajar puasa,buka puasa makanan banyak2,malam2 main bunga api,hari raya pakai baju baru,jumpa sanak saudara,dapat duit raya..
kesimpulannya raya best masa kanak2
bila dah makin besar tambah persiapan raya iaitu tolong mak buat kuih
tahun demi tahun umur meningkat,raya tetap raya..cuma raya adalah untuk meraikan setelah kita puasa sebulan,pagi raya mandi sunat,*ngunjung---bahasa jawa kot.maksudnya bertukar2 hidangan ngan jiran sebelah rumah..kalau umah kita ada 4 lauk bertukar ngan 5 jiran jadi adalah 20 lauk di pagi raya tu.lalalala
yang penting hari raya kita dapat berkumpul satu keluarga,bermaafan dan berehat!huhu
so kesimpulannya raya adalah untuk berehat dan makan.lalalala
*ini adalah maksud raya bagi aku.huhu.bukan dari mana2 buku atau kamus ok
ape2 pun raya ni yang seronoknya kanak2.bayi lum seronok sebab tak faham lagi.haha


~sekejap je budak kecik ni dah besar~

owh raya tahun ni aku beraya dengan dua anak kecik.hohoho.
emm mood raya adalah nak berehat sebab duk kampung adik2 aku main ngan anak2 aku so mama dia boleh berehat.hahaha
wah tak sabar nak balik kampung,
sekian yang menghitung hari,



nota kaki:haziq dan hazeera ni lum tahu lagi ape tu raya,tapi baju raya berpasang2.huhu

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Photobook