29 September 2013

Itik Salai Kuala Pilah

hello blog,
balik kampung oo balik kampung
kali ni encik adam ikut balik kampung
selalu dia keje tak ikut balik kampung
so bila encik adam ikut
dia nak beli itik salai lak
jom beli
singgah tepi jalan kat kuala pilah ni
dekat2 ulu bendul
mmg byk gerai2 orang jual itik salai/ayam salai/ikan/daging salai


gambar selingan paprik ayam homemade

inilah gerai yang bukak pagi2.
kitorang balik lepas subuh,so cepat sampai kuala pilah ni.belum byk gerai bukak

tunggu la dorang salai jap

ikan salai pon ada

depan tu daging salai

haziq

dah sampai kampung.ada motor pak teh la.ape lagi jakun la anak2 aku

haziq siap press lagi motor ni.hish berani betul

taraa itik salai dah siap

mak aku yg masak.hihi


mula2 aku nak masak,tapi mak aku kate aku masak lambat
dia tung tang tung tang tetibe dah siap
hihi.kalau tunggu aku lambat lagi la siapnya.hihi
emm sedap itik salai masak lemak cili api

 

2 comments:

AnneRaini said...

dah lama xmkn itik. telur itik selalulah mkn..hehe

mrs adam said...

anne,
saya pon tak ingat bile last mkn itik sebelum yg ni,emm itik mahal,mkn ayam je la kan.haha

Related Posts with Thumbnails

Photobook