XM

05 Mac 2012

. :Pasar Malam Puchong Intan/Indah: .

hello blog,
ewah2 asik2 pasar malam
eh kat umah ni ada 3 kali pasar malam
iaitu isnin,selasa dan sabtu
semalam aku baru tahu nanti kat puchong utama nak buat 2x seminggu iaitu selasa dan jumaat
so ada 4 kali pasar malam seminggu.haha
eh aku tak pergi selalu ye
kadang2 je pergi.yela tu.haha
ok jom letak gambar pasar malam puchong intan(ke indah ek) setiap hari isnin

byk jual mknn,tak payah tunggu bulan pose
ni pun dah macam bazaar ramdhan daa
*ni penjual mknn melayu

hazeera dan papa

kawasan2 baju2,pakaian,selimut,sarung bantal

belah belakang skit
*ni penjual mknn non-malay

laki aku beli mee goreng mamak
kalau dah mamak tu nak mkn ni jugak.huhu
*kitorang tengok uncle ni masak mee dan telur.pas tu kat umah tiru cara dia masak telur tu.hee.ok la jadi.haha

kat gerai mee goreng mamak tu


owh masa ni cari kuih kegemaran haziq tak jumpa
hari tu pergi ngan adik aku baru jumpa
eh haziq suka makan kuih peneram/telinga keling tu
tapi aku tak tahu buat.so mmg kena tunggu pasar malam baru leh beli
ni la salah satu sbb aku selalu ke pasar malam
belikan kuih haziq tu
dulu awal beli rm1 je,pas tu rm2,last rm5 ye!punya la dia suka kuih tu
haziq panggi kuih bulat,encik adam tak bagi panggil nama kuih telinga keling
so panggil kuih peneram,tapi haziq panggil kuih geram.haha
owh aku penah try buat kuih geram ni,tapi TAK JADI
*sila gelakkan ramai2
so kali pertama try buat kuih tak jadi,aku berjanji TAK AKAN try buat ape2 kuih sepanjang tahun ini.haha
sekian.


nota kaki:selimut angry bird rm10

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook