XM

01 Mei 2012

Nutella dan Gardenia(ke Massimo?)

hello blog,
mari cerita kisah haziq dan roti
haziq suka makan roti dan lempeng
pizza pun dia tak suka sgt.haha
dia suka makan roti
hari2 dia sarapan roti sebelum pergi skola

#roti + kaya
#roti + peanut butter
#roti + nutella
#roti goreng telur
#roti sosej(goreng salut telur)

emm..ni je la yang aku pusing2 buat
tapi paling byk ialah 3 yang pertama tu.hakhak
yang kena goreng2 tu harus bgn awal.huhu
emm..eh skrg dah bulan 5,masa akhir2 bulan 4 tu dia dah boring lak bawa bekal roti g skola
encik adam suh bawakan bekal gak walaupun kat skola ada sedia makan
sebab takut haziq tak makan makanan skola
so pagi2 dia mmg makan roti dan bawa bekal roti
dari bulan 1-4
minggu terakhir bulan 4 hari tu dia makan roti pagi
tapi bawa bekal kek la,jajan la..
emm..pas ni kena fikir alternatif lain
antara ideanya:

*nugget
*sosej

emm..tu je idea yang aku ade
adoi.boleh jugak goreng pasta
tapi ni kena bgn awal!hakhak
wei kadang2 aku terbgn lambat sampai encik adam yang kena hntr haziq sendiri.haha
hash brown anak2 aku tak gemar
finger fish pun dorang tak suka sgt
emm apa la nak bagi anak2 makan ni

ha setiap minggu beli gardenia!
*kadang2 dapat massimo free ,kwn encik adam bg

ha lagi satu
aku kan nak blaja kurangkan mkn nasi lemak masa sarapan
so kdg2 aku belikan je encik adam nasi lemak
tapi otw nak beli tu aku duk pikir nak beli ke tak tuk diri sendiri
selamat nafsu tak menguasai diri.aku belikan tuk encik adam n hazeera je!
hahaha.yahuu.best2
beberapa kali gak aku berjaya mengawal diri sendiri.hehe
pas tu kan encik adam yang nak beli nutella ni ha
anak2 n aku tak mintak pun nutella tu
so dia beli,sama2 la makan 1 family
alkisah lepas beli nutella ni encik adam pun mahu sarapan roti hari2
nak diet katenya.hahaha
horrey no nasi lemak for sarapan!
sekali sekala bole la*sebulan sekali ke
so senang gak aku sebab kena sediakan sarapan roti je.hehhehe

nutella

wei hari tu aku baca yahoo news ada seorang ibu saman company pengeluar nutella ni
sebab bagi fakta nutrisi yang salah
company claim nutella ni sarapan yang berkhasiat tapi tak pun
so ibu ni menang saman terhadap company nutella tu
*ok ni cite omputih ye,bukan dlm m'sia.huhu
ni link berita tu


nota kaki:any idea sarapan for preschool kids?


Vote Me Everyday
23 April - 13 May 2012

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook