XM

28 Julai 2011

#Say No to buffet Ramadhan

hello blog,
aceceh tajuk macam bagus.haha
ok sebenarnya aku kena say no to all buffet,tak kira la buffet ramadhan ke
buffet seafood ke..sebab aku nak diet!haha
nak buffet boleh,tapi aku hadkan setahun hanya sekali.haha
so hari tu anniversary dah dinner buffet jadi...
kenalah say no to buffet.huhuhu
lagipun kan..aku ada nak cite ni..
encik adam tu kalau bawa makan buffet selalu kat Hartz Chicken
aku makan je la.ada sekali kat hotel kat putrajaya.tu je la kot
adalah sangat2 jarang dia bawa aku makan buffet.emm tak kisah pun.huhu
ada sekali tu aku ajak makan buffet seafood kat Flaming Steamboat
dia on je..tapi masa makan dia tanya
"Islam bagi ke umatnya makan berlebihan?bukan itu dinamakan membazir ke?"
alamak..apa aku nak jawab ni..tapi aku tak la jawab lebih2 sebab aku kalau cakap nak menang ngan dia kang terus tak de mood pulak kat flaming steamboat tu
so pasal soalan dia tu habis kat situ je..
alkisah beberapa bulan lepas makan flaming steamboat tu aku ajak lagi..
tiap kali makan buffet dia mesti tanya soalan yang sama daa..
ok tu cerita tahun 2009 dan sebelumnya..(2007,2008)
emm..masa anniversary kat Grand Milenium hari tu(2011) encik adam ada tanya soalan yang sama daa
ayoyo...emm...
aku jawab kalau tak membazir tak pe,Islam tu mudah jangan complicatednya ye
tapi bab makan berlebihan masa buffet tu...ada benarnya
tak elok makan berlebihan..emm..*aceceh macam ustazah pulak dah.haha
so sebab encik adam asik la tanya soalan yang sama..adalah lebih baik berbuffet setahun sekali sahaja
lagipun aku kan nak diet.haha
tak abis2 nak diet.berat masih begitu jugak
geram sey,aku makan sikit berat maintain,kalau makan banyak berat naik
kalau nak berat turun kena tak makan la tu.huhu
owh encik adam bukan kedekut bab makan,tapi dia kurang gemar buffet
sebab kalau buffet pun dia makan sikit je
ok kesimpulannya aku kena say no to buffet sebab encik suami kurang menggemarinya..
emm..kalau ajak adik pergi,encik adam kerja aci tak?
haha,


nota kaki:entry tanpa gambar*macam tak best je

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook