XM

02 Mei 2010

pengalaman menakutkan kereta nak kena curi!

hai semua..
hari ni baru sempat nak tulis pasal pengalaman menakutkan ni!
macam ni,hari isnin lepas iaitu 26 april 2010 saya & family hantar adik kedua saya ke hotel empress sepang sebab dia ada program orientasi before posting ke sarawak..
al-kisahnya dari sepang kami nak balik kg(segamat) sebab esok(hari selasa) nak bawa mak n adik2 hantar adik kedua tu di klia pulak..
so alang2 balik kg kami pun g segamat sebab nak amik ic hazeera..
peristiwanya:
papa haziq seorang je pegi masuk jpn segamat tu..
saya dan dua orang anak duk dalam kete..
haziq nangis2 nak kuar dari car seat dia..
saya pun bukak la seat belt car seat dia..
layankan anak..
tiba-tiba..
datang seorang cina gangster(ada tindik kat telinga)mengacukan kunci kat kete saya sambil bercakap kat telefon!
ya Allah!takutnya aku!
alhamdulillah masa tu saya memang dah kunci pintu siap2!kalo tak kunci pintu mingkin cina gangster tu dah bawa lari kereta,saya dan anak2!
modus operandi penjahat(cina gangster):
-masuk kereta mangsa yg tak berkunci
-bawa lari kereta tersebut
-masuk kete dengan tenang(pura2 macam masuk kete sendiri!)
: :
: :
dan si penyangak tu ada bawa kawan!seorang mamat india,umur dalam lewat 30an
tapi dalam kes saya ni dia tak berjaya sebab pintu kereta berkunci
adoi..pengalaman paling menakutkan sejak ada anak 2 ni!
: :
: :
ok sama2 kita beringat kalo duk dalam kete sementara tunggu suami tu sila kunci kereta dari dalam!sentiasa berkunci walaupun sekejap je tunggu suami tu..
: :
: :
macam ni la gambar haziq dan hazeera kalo dalam kete...


~hanya diam kalo ada botol atau lolipop~


~kalo tak ngantuk dan lapar baik je~

emm rasa2nya tu je la nak taip for this entry.adoi sangat tak pandai menulis dalam bahasa melayu atau english yg proper!yela last tulis bahasa melayu proper dalam karangan spm 9 tahun lepas..huhu..dah tua rupanya saya ni..eheh..buhbye..

nota kaki:pas suami masuk kete nangis2 cite kat dia!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook