XM

17 Jun 2020

Shopping @ Mei 2020

hello blog, 
hohoi entry april 2020 sikit je
sbb tak g memana kan.huhu
entry mei dah menyusul
wei aku nak masuk gambar tp lambat plak internet ni
so  lambat la aku update oi

tripod hazeera request
nak buat video youtube katanya
subsribe channel youtube hazeera kat sini

RL haziqah preorder feb ke mac gitu
mei baru dpt
mama beli selai je
wei ni ori tp aku dah check yg kat uptown tak ori pun harga mcm ni
aku beli masa sale so dpt yg ori  harga uptown.huhu
jadi la pengguna yg bijak

ni dah lama beli
kat carboatsale
singgit je ni

taraaa
akhirnya beli air fryer
dah lama aku teringin,rasa dari dua tahun lps rasa nak beli
tapi tak beli sbb rasa bukan keperluan kot
lps tu rak kat dapur penuh ada oven,microwave, mesin air takada, rice cooker
so xde ruang
kali ni dah ada ruang sbb microwave dah rosak,dah buang
so alasan la nak letak air fyer kat tempat microwave tu.haha!
aku beli sbb nak grg tanpa minyak je
tu je tujuan aku.huhu

ya ampunnnn
beli kloken sbb terpengaruh go shop
tefal dah lama aku x beli sbb  hari tu beli pakai tak sampai 2 tahun dah melekat
tanya warranty dia kata tak cover sbb dia kata aku yg salah sbb masak guna api besar sbb tu dia melekat
eh eh kalau api kecik bila masak plak nak siap masak oi
so aku membuat kesimpulan bahawa tefal tak bagus untuk kegunaan aku
utk yg masak jarang2,buat panaskan lauk boleh la kot pki tefal tu
so pada aku tefal is not worth for my money.hukhuk


tefal aku pakai lebih kurang 4 tahun gitu,2 kali beli
yg beli kat langkawi tahan lebih 2 tahun
yg beli lazada tahan kurang 2 tahun
lps tu penah try yg ala tefal tp murah,pakai setahun je
lps tu beli kuali ikea,dah pakai setahun lebih
dah nak melekat sikit2 tu,sbb tu aku beli kloken ni
harap2 tahan  lama la ye kloken

karpet pun sibuk nak beli
haha
beli murah2 kat shopee je ni

tripod hazeera tadi


taraa
beg raya mama tapi tak pakai lagi sbb tak beraya kan.haha!

tuala anak2
lama tak belikan dorang tuala
rasa dah 7-8 tahun tak beli tuala baru oi
so ni kira keperluan la bukan kehendak.hukhuk
sama jugak beli dekat shopee

drawer utk bilik haziq hazeera
sbb almari baju dorang versi kanak2 kartun so dorang kan dah besar konon
kat bilik pakai mulig ikea dan drawer je la
sama jugak beli dekat shopee
pkp kan ,semua beli online

ni dpt sample dari staff sasa,kwn adik aku
best wei ss ni,tp bila google harga pehhh mahal oi.huhuhu

ni pun sama ,sample sasa
best wei tp mahal.hukhuk

ni la set kloken rm146
aku rasa berbaloi
hopefully tahan at least utk 2 tahun la

ni nak buat wafer pakai air fryer, tapi belum buat lagi
beli je dulu.haha

ni beli sbb nak cukupkan utk free postage shopee.haha

suka wei jumpsuit oldnavy ni,dpt selai je
yg corak lain semua oos
mcm biasa aku beli preorder web dgn ps,kejar masa sale so dpt yg ori harga uptown.haha

ni drawer dah siap pasang

anting2 haziqah
tukar yg biasa sbb yg emas 916 dah hilang belakang dia wei,tercabut,syg plak hilang emas 916.huhu.adoi

geram dgn blackhead di hidung sendiri wei
bila la nak bye2 blackhead ni
pencuci muka bye2 blackhead dah ada
toner cosyx utk blackhead dah ada
nose strip utk blackhead pun ada
tapi asik je ada wei,i is gerammmmm
tgh mengamalkan double cleansing untuk mengelakkan pembentukan blackhead

ayokk mama beli baju haziqah lagi
huhu
skrg sibuk beli dress dgn jumpsuit pulak
baju haziqah dah boleh buat butik baju baby.haha

munafie pun beli kat shopee

shopee jugak

ni order dgn ps
ok la kot harga sale, mask dr jart tu dia bg free
baik betul ps ni


hahhaha
jadi ahli mary kay sbb ada offer wei
handbag besar tu bagi mak aku
aku amik sling bag je
iouls is ada beberapa beg dah ni,bila ntah nak pakainya.haha



 

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Photobook