XM

28 Februari 2012

Jangan makan@Foodcourt Tesco Puchong

hello blog,
eh ni entry agak mengutuk.haha
hari tu nak g beli barang dapur
bulan tu pilih tesco,setiap bulan tukar2 tmpt shopping,kalau tak boring
tapi bil tetap panjang.adoi
so pas amik haziq dari skola,bergerak ke tesco
mula2 ingat nak makan kat baser tapi cam malas nak g dua tempat
so decide makan kat foodcourt tesco puchong je la
ingatkan foodcourt tesco puchong best macam tesco putra nilai
sekali tidak!
adoi.tengok awal2 tak ramai orang walaupun tengahari.
aku dah syak mesti ada yang tak kena ngan tempat makan yang tak ramai orang di waktu tghari ni
sekali betul tekaan aku!
mknnnya adalah tidak sedap!

haziq tukar baju dalam kete
*kedai claypot ditepi meja kitorang ye.yang nmpk gambar mknn tu

susah nak tangkap gambar budak berdua ni duk diam

kawasan sekitar foodcourt.sila jangan pergi sini lagi.huhu

sekadar gambar

air kat hujung tu
*nmpk tak laki aku tgh beli air.huhu

kan aku dah kate kosong.masa:12.30tghari ye

dulu tahun 2009 aku pernah mkn kat sini
sebab mengidam claypot,malas nak fikir nak cari claypot kat mana
aku mkn kat sini je,masa tu ngan encik adam berdua je
haziq kat kampung,hazeera dalam perut
masa tu mkn ok je la,normal
cuma orang kaunter minuman tu macam kerek tak sedar diri keje jual air tesco je
aku bukan nak kutuk kerja dia,tapi kalau dah kita tanya elok2 dia jawab macam la kita tak mampu beli air tesco tu
kan aku dah geram.tu cite tahun 2009 ye
so 2012 ni,aku pun secara tak sengaja ter'pergi' makan kat sini
sebab malas nak g baser pas tu ke tesco pulak
tu la malas punya pasal,kan dah terkena mknn teruk!
menyesal gile ok
encik adam order keow teow,yang tu ok
aku order claypot,chicken potato rice
ceh nama beria nama omputih tapi
aku masak lagi sedap ye!
dia campur ayam potong kecik2 +kentang tak empuk+sayur skit+serbuk megi+garam tak hancur
gaul2 gitu
gile tul la!serius aku benci gile mknn tu!mkn pun tak abis
garam berbatu2.ayoyo
tukang masak tu tak reti masak langsung ye!
maybe dia terpaksa keje masak sebab nak sara hidup.adoi
eh sangat membazir mkn kat sini.spesifiknya kedai claypot tu
pas tu bila nmpk org order kat kedai claypot tu aku tumpang simpati ngan naseb diorang
sebab dpt mknn tak sedap mcm aku.haha
air aku tak g beli.suh encik adam je beli
sebab aku masih ingat pekerja kerek kaunter air tahun 2009 tu
walaupun ntah2 pekerjanya dah tukar
ntah ape2 kan aku ni.haha
aku berani kate aku masak lagi sedap,walaupun aku tak la pandai mana masak
tapi aku tak kan masak macam tukang masak claypot tu!
garam berketul2,kentang tak empuk,rencah tak rata.adoi
so entry ni peringatan tuk diri sendiri
JGN MKN DI FOODCOURT TESCO PUCHONG!
sekian bebelan geram,


nota kaki:eh aku lupa nak emel komplen kat cusomer service tesco.lagipun ni cite bln lepas.huhu

p/s:hari tu aku tak puashati chicken wing dominos,emel komplen,terus esoknya dia hantar chicken wing ganti 2 kotak lagi.haha!

p/s2:patutnya aku komplen pasal claypot tak sedap tu.tapi terlambat sudaaa.huhu

10 ulasan:

Miss Pija berkata...

tak sedap eh?ok la..mmg takkan pergi la tesco ni..huhu

mama maman aka yana berkata...

takpernah mkn situ... kompon la takde nak mkn situ bila bc entry u nih... hehehe

Unknown berkata...

mmg tak suker makan kat sini...tp hubby lak suka makan chinese muslim mee kat situ

fieda berkata...

tutup la kedai tu tak lama lagi..tak reti masak nk meniaga sgt kan..

AnneRaini berkata...

memang hanginkan kalau kite order tp last2 dpt mknn tak siap...dahla perut lapar..mau berubah jadi hulk kejap...hehehe

mrs adam berkata...

fiz,
ye memang tak sedap.tesco puchong.eh tapi tesco nilai sedap.hee

mrs adam berkata...

mama maman,
hehe.sila jangan sekali-kali ke foddcourt tesco puchong ni.tak sedap!

mrs adam berkata...

posh76,
tu la,kalau tak tulis takut lupe termakan kat sini pulak.hee.hubby dah suka kena la follow ek.haha

mrs adam berkata...

fieda,
ntah la rasanya tukang masak yang tak reti masak tu pekerjanya kot.mmg harap kedai tu tutup!sbb geram gile.huhu

mrs adam berkata...

AnneRaini,
tahu xpe.mknn tak siap.geram sey.bagi free pun tak nak ye kalau dah garam berbatu2!huhu

Related Posts with Thumbnails

Photobook